Опасен ли е недостигът на витамин B12?

Опасен ли е недостигът на витамин B12?

Един от симптомите на недостиг на витамин В12 е… умората.
Умората е един от основните симптоми при недостиг на витамин В12 в кръвта. Добре е да знаете обаче, че чувството на отпадналост и вялост може да се дължи и на много други здравословни проблеми или липсата на достатъчно сън. Другите показатели за ниско ниво на витамин В12 са загуба на тегло, запек или диария, подуване на корема, газове, треперещи ръце, загуба на баланс и зачервен език.

Диетата може да увеличи риска от недостиг на витамин В12.

Изследванията сочат, че хората, които са на диета, не приемат достатъчно витамини и минерали или вземат лекарства често са с ниски нива на витамин В12 в кръвта. Важният витамин не може добре да се абсорбира от тялото и се изхвърля с урината. Вегетарианците и веганците са изложени на риск, тъй като по-голямото количество от витамин В12 идва от месото. Те задължително трябва да вземат допълнително В12 под формата на таблетки. Същото се отнася и за хората, които са се подложили на операция за намаляване на теглото или алкохолиците. При тях витамин В12 се абсорбира много трудно, когато се приема чрез храната или слънцето.

При недостиг на витамин В12 организмът не произвежда достатъчно червени кръвни клетки.

Малко хора знаят, че витамин В12 помага на организма да произвежда червени кръвни телца. При по-голяма липса на тези важни клетки може да се развие анемия или други сериозни болести.

Aко имате недостиг на витамин B12…
Най-доброто нещо, което може да направите е да вземате витамини под формата на таблетки. Американският медицински институт препоръчва възрастните над 14 години да приемат по 2.4 микрограма на ден. Бъдещите майки и кърмещите дами е добре да пият двойна доза. При сериозен дефицит на витамин В12 лекарят може да ви предпише дори специални инжекции.

При сериозен недостиг на витамин В12…

Често хората, които страдат от дефицит на витамин В12 забравят бързо, не могат да се концентрират, проявяват дори симптоми на деменция. Проблемите възникват един по един, но могат да доведат до сериозни последствия. Много пациенти пренебрегват необходимостта от витамин В12, но той се грижи за бистрия ум и добрата концентрация. Доказано е, че когато се наблюдава недостиг човек може да се сблъска с говорни проблеми и дори неадекватно поведение. Витамин В12 причинява още анемия и проблеми с костите.

Месото съдържа най-много витамин В12.

Всички продукти от животински произход – месо, риба, мляко, яйца и сирена са най-добрият източник на витамин В12. Медът, плодовете и зеленчучите не могат да ви осигурят необходимото количество от полезния витамин. Ето защо вегетарианците и веганите са застрашени от анемия. Ако не ядете достатъчно месо или не пиете мляко, вземайте допълнително хранителни добавки с витамин В12.

Недостигът на витамин В12 се определя с кръвен тест.

Ако се опасявате, че страдате от дефицит на витамин В12, опишете симптомите си на личния лекар, който ще ви назначи кръвен тест. Някои хора могат лесно да си набавят необходимото количество от полезния витамин само като спазват определена диета и вземат хранителни добавки.

Лекарствата пречат на усвояването на витамин В12.

Добре е да знаете, че почти всички лекарства пречат на пълното усвояване на витамин В12, който идва от храната. Ето защо ако вземате медикаменти, най-добре ги комбинирайте с по-голямо количество витамин В12 като хранителни добавки.

Добавките лекуват дефицита на витамин В12.

Най-добрият начин да се справите с ниските нива на витамин В12 е като редовно вземате хранителни добавки, в които той е включен. Препоръчително е да ги пиете веднъж дневно в продължение поне на 3 месеца. Кръвните тестове ще покажат дали се нуждаете от още един курс на лечение.

 

Ревита Ви препоръчва

 Алайв мултивитамин, 1g

Опасен ли е недостигът на витамин B12?, 10.0 out of 10 based on 1 rating

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>