Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Цел #1: Да тонизираме кожата

Всеизвестен факт е, че за еластичността на кожата е отговорен колагена, a основният микроелемент, стимулиращ неговото производство е антиоксидантният витамин C. Витамин C не се синтезира естествено в човешкия организъм, но присъства в големи количества в някои видове храни. Портокалът, лимонът, малината и кивито са богати източници на витамин C, но лидер в класацията са плодовете от шипка.

Бюти-рецепта. Изсипете 1 чаша плодове от шипка в 1 литър вода и варете 15 минути. Използвайте отварата за пиене или направете топъл компрес, като потопите в нея парче марля и го оставите върху лицето за 10-15 минути.

Цел #2: Да придадем на кожата сияен вид

За да бъде сияйна, кожата се нуждае от подхранване с антиоксиданти. На помощ ни идва витамин E, който действа възстановяващо върху епидермиса, подпомага обновяването на клетките и придава на кожата по-свеж и по-младежки вид. Богати източници на витамин Е са растителните масла, черния дроб, яйцата, зърнените и бобовите култури, броколито, брюкселското зеле както и морския зърнастец.

Бюти-рецепта. Пасирайте в блендер половин чаша плодове от морски зърнастец, добавете една супена лъжица пълномаслено кисело мляко и една супена лъжица мед. Оставете сместа за половин час в хладилника, така тя ще се сгъсти и ще бъде по-лесна за нанасяне. Нанесете маската върху лицето и шията, а след 10 минути изплакнете с хладка вода.

Цел #3: Да предпазим устните си от напукване

Витамин B2 (рибофлавин) е необходим за здравето на кожата и растежа на косата и ноктите, а първият показател за неговия дефицит са напуканите устни.

Основната причина за недостига на рибофлавин в организма е недостатъчният прием на мляко и млечни продукти, които са основният източник на този витамин. Други богати на рибофлавин продукти са черният дроб, маята, гъбите, месото както и повечето видове плодове и зеленчуци.

Бюти-рецепта. Смесете две супени лъжици свежа извара с една супена лъжица мед. Разбъркайте с миксер и нанесете сместа върху лицето и устните. Оставете маската за 10 минути, след което отмийте с мляко.

Цел #4: Да се избавим от акнето

Причина за възникване на акне може да бъде прекомерният прием на картофи, бял хляб, бял ориз или макарони, т.е. храни, които се отличават с високо съдържание на прости въглехидрати. Според последните проучвания за предпазване на кожата от акне помага консумацията на продукти богати на антиоксидантното вещество ликопен (фитохимикал от групата на каротиноидите), такива като диня, домати, червен грейпфрут, пъпеш, кайсия и папая. Други подходящи храни са макароните от твърда пшеница, ръженият хляб и кафявият ориз.

Бюти-рецепта. Поставете върху лицето тънко нарязани кръгчета домат или намажете с прясно изстискан сок. След 10-15 минути изплакнете лицето с топла, а след това със студена вода.

Цел #5: Да намалим бръчките

За изглаждане на бръчките помагат полифенолите. Това са мощни антиоксиданти с растителен произход, които забавят процесите на стареене и предпазват кожата от увреждане. Богати източници на полифеноли са червеното вино, гроздето и стафидите.

Бюти-рецепта. Изстискайте половин чаша сок от грозде и добавете същото количество прясно мляко. Потопете парче марля в получената смес и го оставете върху лицето за 15-20 минути. Изплакнете лицето с топла вода и нанесете тънък слой овлажняващ крем.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart