Полезни съвети срещу разширени вени – 2 част

Както при всяко друго заболяване, така и при разширените вени, много по-лесно е да се предпазим от него, отколкото да го излекуваме. А при хроничните болестни състояния, където има некротизиране/разпадане/ на нормалната функционираща тъкан и заместване със съединителнотъканни влакна, пълно излекуване не може и да има. В тези случаи усилията ни са насочени за стимулиране и укрепване на останалата здрава тъкан и по този начин подобряване на състоянието.

Профилактиката на разширените вени е насочена преди всичко към своевременно откриване и лечение на болеста. Ето защо, при появяването на симптоми като

  • лесна уморяемост и чувство за тежест в долните крайници
  • зачервяване
  • болка, чувство за затопляне
  • схващане на мускули през нощта
  • подути глезени в края на деня

потърсете личния лекар и направете консултация с флеболог.

И, естествено, когато подходът е цялостен и усилията са двустранни/лекар и лекуван/, резултатите са налице и са трайни.

Освен показаните упражнения, от значение е и физическа активност  през целия ден. Всяко мускулно съкращение изпомпва венозната кръв, а седнали пред компютъра напрягаме само някой друг мускул на ръката – краката са обездвижени, стават тежки, вените изпъкват, препълнени с кръв, появяват се болки и напрежение … Всекидневните разходки със сигурност ще са ви от полза. И не сама за вените.

Хранене при предразположение и разширени вени

Най-общо – да се избягва тлъсто, сладко и солено. Рафинираната захар, брашното, солта и наситените мазнини са най-големите врагове на съдовете /както и на всички други органи, всъщност/.

Полуфабрикати и всякакви храни с консерванти също увреждат съдовата стена.

Полезните храни тук са тези, които съдържат повече фибри, витамини, антиоксиданти, Омега – 3 мастни киселини. Това са пълнозърнести храни, зеленчуци, ядки/особено орехите/, плодове и тлъста риба, ленено семе, орехи, зеленолистни зеленчуци и др. С други думи, спазвайки правилата за здравословно хранене и добавяйки някои специфични храни, ще знаете, че давате на вените си храната, от която се нуждаят.

Витамини, микроелементи и минерали, необходими за правилното функциониране на мускулите и съдовата стена:

Биофлавоноиди /вит. Р/ и витамин С – най-много в цитрусите, шипките и червените боровинки.

Витамин В1 – съдържа се най-много в боба, зърнените култури, месото, черния дроб и бирената мая.

Витамин В6 – в най-голямо количество се намира в черния дроб, фъстъците, зърнените храни, бирената мая, триците, яйчния жълтък, пилешкото месо, броколи. Разрушава се при нагряване или замръзяване.

Микроелементи и минерали – мед /гъби, ядки, морски дарове, броколи, авокадо, боб, цвекло, овес, леща, черен дроб, портокали, стафиди, сьомга, соя и зеленолистни зеленчуци/, цинк /риби, морски водорасли, бобови храни, меса, черен дроб, птиче месо, морски дарове, пълнозърнести храни и др./, калций /мляко и млечни продукти, броколи, риба, бадеми/ , манган / пълнозърнести храни, семена, ядки, морски дарове, авокадо/, калий/ маслини, зрелият боб, сушени сливи и смокини, спанак, леща, сушен грах, ръжено брашно, картофи, хайвер, банани/, магнезий /стафиди, сушени сини сливи, бобови, зърнени, зеленолистни/.

Хранителните добавки с добър ефект при първите стадии на заболяването и за профилактика на усложненията – богати на антиоксиданти и вещества укрепващи съдовата стена:

Циркулация на кръвта био квартет  – съдържа Конски кестен (плод), Хамамелис (лист), Червена лоза (лист), Гинко (лист)

Конски кестен и хамамелис

Лег Вейнс – съдържа Глухарче (лист), Екстракт от див кестен, Бодлив залист/ Миши трън/ (корен), Лют червен пипер (плод), Бодлив храст (кора), Сух екстракт от гроздово семе, Витамин С (като аскорбинова к-на).

 

 

 

Релаксация, рейки

 

 

 

 

Успокояването на ума и отпускането на тялото подобряват кръвоснабдяването и храненето на всички тъкани и органи. Това е основата, необходима за добрия ефект на всички други усилия за оздравяването на тялото.

Йога, цигун, пилатес, каланетика и други

Постоянната практика заздравява сърдечния мускул и стабилизира циркулацията  – не се задържа кръв във вените.

Мудри

Всекидневен комплекс от мудри/йога с пръстите на ръцете/, може да допринесе за лечението при хора на възраст и тези, които нямат възможност за физически упражнения.

Мудрите са мисловни упражнения, при които пръстите на ръцете се съединяват в специфични позиции. Всеки комплекс от мудри започва с Гиан мудра 

и завършва с Атманджали

 

 

За профилактика на венозните болести, се включват Прана мудра Сурия мудра и др.

Важното е да се изпълняват редовно всеки ден по 5 – 10 – 15 минути. По време на изпълнението вниманието да е насочено към допира на пръстите и усещанията в тялото, които да се регистрират безпристрастно /без да ги мислите, без да ги оценявате, само отбелязвате/.

 

ткст: д-р Аелита Петрова

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>