Стречинг

Стречингът е комплекс от активни разтегателни упражнения за увеличаване на еластичността, гъвкавостта и работоспособността на мускулите и ставите. Съществуват няколко вида стречинг: мек (с меко разтягане), дълбок (при него се набляга на гъвкавостта), статичен (използва методите на статичното натоварване) и динамичен (с плавен преход от едно упражнение към друго).

Стречингът често се практикува като част от различни видове спорт. В спортната и художествената гимнастика, в силовите и игровите видове спорт, а също така и в единоборствата, стречингът е неизменна част от общата система за тренировка. В бодибилдинга, стречингът помага на мускулите да се възстановяват по-бързо от силовите тренировки, а при гимнастиците той увеличава амплитудата на движенията.

Стречингът, изпълняван под звуците на успокояваща музика е ефективен начин за снемане на напрежението и стреса. Този вид физическо натоварване влияе положително върху качеството на съня, намалява риска от развитие на сърдечносъдови заболявания и регулира артериалното налягане.

Упражненията по стречинг са полезни не само за спортистите. Стречингът, подобрява осанката, намалява вероятността от болезнени мускулни разтежения и стимулира кръвообращението.

Стречингът е особено полезен за хората на преклонна възраст. С напредването на възрастта мускулите и ставите губят своята подвижност и еластичност, а движенията стават трудни и болезнени. Упражненията за разтягане, помагат на практикуващите да водят активен начин на живот, без да изпитват болка при движение.

Няколко правила:

  • Тренировката по стречинг трябва да започне със 10 минутна загрявка.
  • Дишането трябва да бъде дълбоко и равномерно.
  • Всяко упражнение трябва да се изпълнява докато не изчезне напрежението в мускулите.
  • В зависимост от степента на сложност, продължителността на всяко упражнение трябва да бъде между 10 и 16 секунди.
  • Движенията трябва да бъдат плавни.

Вашият коментар

Close Menu