Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини


Витамин В9, по-известен като фолиева киселина, както останалите витамини от група В, играе ключова роля в основните процеси, протичащи в организма. Фолиевата киселина играе важна роля за произвеждането на нуклеинови киселини (ДНК и РНК), както и за клетъчното делене. Витамин В9 е необходим и за оползотворяването на въглехидрати и аминокиселини. Той е от особено значение и със свойството си да пренася желязо-съдържащи протеини в организма като спомага за формирането на червени кръвни телца.

Недостигът на витамин В9 може да доведе до сериозни нарушения на нормалното функциониране на организма. Някои проучвания отнасят дефицита на фолиева киселина към факторите, отговарящи за появата и развитието на ракови образувания, както и за възникването на вродени дефекти у плода по време на бременност.

Витамин В9 увеличава апетита, предпазва от чревни инфекции и интоксикации с храни, подобрява лактацията, има аналгетично (обезболяващо) действие, а в комбинация с пантотенова и парааминобензоена киселина (витамини В6 и В12) може да забави както развитието на артеросклероза, така и побеляването на косата. Заедно с витамин В12 фолиевата киселина регулира процесите на кръвообразуване, като оказва антианемично действие при микроцитарна анемия. От особена важност по време на бременност е фактът, че фолиевата киселина съдейства за предотвратяване на вътрешноутробни аномалии на плода и спомага за неговия растеж и развитие.

От хранителните продукти, източници на витамин В9 са зелените плодове и зеленчуци. Сравнително много фолиева киселина има в хляба от типов вид. Богати на този витамин са животинските дреболии като черния дроб и бъбреците. Месото, яйцата и млякото са относително бедни на фолиева киселина.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart