Пълноценни по време на менопаузаДобри новини! Напредването на годините не е синоним на натрупване на килограми. Жените са склонни да качват поне по половин килограм на година, когато са достигнали четирийсетте, но това по-скоро се дължи на пренебрегване на физическата активност, отколкото на хормонални промени. Въпреки това известен факт е, че хормоналните промени могат да повлияят на вашата физическа форма. Сега ще разберете как да останете стройни, да намалите неприятните симптоми, свързани с менопаузата и да редуцирате здравословните рискове, които тя крие.

Риба

Рискът от сърдечни болести може да се увеличи след настъпване на менопаузата. Постарайте се да приемате поне по две порции риба на седмица (за предпочитане такава с  добри мазнини като пъстърва или сьомга). Ако това не ви допада, пробвайте с хранителни добавки като рибено масло. Научни изследвания сочат, че рибеното масло би могло да помогне и в превенцията на рака на гърдата. Поставете си за цел да хапвате риба и се консултирайте с личния си лекар дали са ви нужни и добавки.

Отслабнете!

Ако сте с наднормено тегло, начинът да се справите със симптомите на менопаузата и да ограничите дългосрочните рискове от намаляването на хормоналните нива, е като свалите килограми. Отслабването не просто намалява риска от сърдечни болести и рак на гърдата, който се усилва след менопаузата,  но също така нови изследвания сочат, че помага за справянето с горещите вълни.

Калций

Трябва да повишите приема на калций след петдесет годишна възраст. По-малкото естроген води до по-трудно усвояване на калций от костите. Пийте нискомаслено прясно мляко и кисело мляко всеки ден. Приемайте добавки! Стремете се да консумирате нискомаслени млечни продукти. В тях има почти същото количество калций, както в  другите, но калориите са по-малко.

Предотвратете подуването на корема!

Сериозен процент от жените по време на менопауза се оплакват от подуване на корема. Въпреки  че причините за това  не са ясни, колебанията в хормоналните равнища в този период вероятно играят роля.

Препоръчително е да се намали консумацията на сол и преработени въглехидрати, тъй като те водят до задържане на вода. За сметка на това е добре да приемате пълнозърнести храни, които са богати на фибри и са полезни за сърцето. Това важи и за плодовете и зеленчуците, разбира се.

Внимавайте с виното!

Въпреки че консумацията на една чаша вино на ден е полезна, жените в менопауза трябва да внимават с алкохола. Виното може да усили топлите вълни.

Кажете да на соята!

Соята съдържа растителни естрогени, така че много жени смятат, че това може да увеличи риска от рак на гърдата. Солидни  доказателства за това обаче липсват.

Соевите храни като тофу, соеви ядки и соево мляко могат да облекчат топлите вълни и не крият никакъв риск за здравето ви. “Жените в Япония приемат най-много соеви продукти и са с най-нисък риск за развитие на рак на гърдата, но онези от тях, които са се преместили в Щатите и са намалили приема, са увеличили този риск за себе си” – казват специалисти.

Студен билков чай

Чаят е прекрасен, но консумацията на вряла отвара не е особено подходящо решение за периода на менопауза. Няма нужда да се лишавате от удоволствието, което ви носи полезната напитка – просто го пийте леко охладен.

Открийте подходяща диета!

Ако ви се налага да свалите някой друг килограм, отслабването по време на менопауза не се различава от това през останалите етапи на живота. Всяка балансирана диета, с която губите калории и към която можете да се придържате в дългосрочен план, ще свърши тази работа.

Изследвания доказват, че жени след менопауза, които са се подлагали на нискомаслена диета с много зеленчуци, плодове и зърнени храни, е по-малко вероятно да натрупат килограми, отколкото жените, които са яли повече мазни храни.

 

Вашият коментар

Close Menu
×

Cart