Сбогом на горещите вълни

Сбогом на горещите вълниГорещите вълни са един от най-честите симптоми на менопаузата. Хиляди жени по света се оплакват от тях и търсят начин как да се справят с този проблем. Какво всъщност представляват те и как да кажем “Сбогом” на ужасното чувство?
Горещите вълни са моментно чувство на топлина, което залива жената и изчезва внезапно. Често те са свързани с изчервяване по лицето и врата, и дори изпотяване. Причината за тяхната поява все още не е добре известна, но се смята, че е се дължат на промяна на циркулацията на кръвта. Като допълнение някои жени споделят, че получават сърцебиене последвано от внезапна студенина. В повечето случаи горещите вълни заливат дамите в менопауза през нощта. За съжаление в много случаи те пречат на нормалния сън. За съжаление е много трудно да се каже колко дълго ще сте под влиянието на този неприятен симптом на менопаузата. При някои дами той изчезва само за седмици, други се борят с него месеци наред.

Край на горещите вълни!
В повечето случаи е почти невъзможно да избягате от появата на неприятното зачервяване и горещина, но може да направите така, че те да се появяват по-рядко и дори да изчезнат.

  • Намалете стреса;
  • Ограничете алкохола, цигарите, кофеина и лютивите храни;
  • Забравете за тесните дрехи.

Има още няколко неща, които може да направите, за да се освободите от “горещото” усещане:

  • Поддържайте температурата в стаята, в която спите по-ниска от обичайното. Използвайте вентилатор или климатик през деня. Носете леки и проветриви дрехи;
  • Дишайте дълбоко и продължително (между шест и осем вдишвания и издишвания за минута). Практикувайте този вид дишане по 15 минути всяка сутрин и вечер. Когато усетите, че ви заливат горещи вълни, започнете да дишате дълбоко;
  • Не забравяйте спорта. Разхождайте се, плувайте, танцувайте. Не се натоварвайте прекалено, но и не оставайте у дома по цял ден.
  • Ако усетите, че горещите вълни са непоносими и пречат на естествения ритъм на живота ви, поговорете с вашия лекар за хормоно-заместваща терапия. Тя предотвратява горещите вълни при много жени в менопауза. Все пак добре е да знаете, че тази терапия може да се прилага за кратко време

Междувременно може да приемате и някои витамини, които да подобрят състоянието ви:

  • Витамин B комплекс;
  • Витамин E.

Добрата новина е, че има и алтернативни начини за справяне с проблема. Може да се възползвате от тях като приемате различни билки, витамини и минерали, които нямат страничните ефекти на лекарствата и се пият по-продължително време. Те помагат за овладяването на горещите вълни и другите симптоми на менопаузата.

Соя изофлавони. Фитоестрогените, които соята съдържа, са изключително полезни за жени над 40 г. тъй като по този начин се забавя стареенето. Изофлавоните в соята се предписват като лекарствени препарати, които няма странични ефекти. Доказано е, че те успешно се борят с остеопорозата и горещите вълни. Соята помага на жените в менопауза и, защото съдържа калций и естрогеноподобни изофлавони.

Гроздовиден ресник. Действието на растението е съсредоточено върху облекчаване на горещите вълни. Активните вещества, които се съдържат в корените и коренищата, са тритерпен гликозиди.  В гроздовидния ресник се съдържат изофлавони. Доскоро се смяташе, че те имат фитоестрогенно действие. Съществуват доказателства, че растението може да помогне за кратък период от време – шест или по-малко месеца.

Ревита Ви препоръчва

Соя изофлавони, 500 mg

Естросой плюс, 335 mg

Естросой, 335 mg

Гроздовиден ресник, 40 mg

МЕГА – ДХК, 1 000 mg

Калций & магнезий, 250 mg

Калций & магнезий & цинк, 255 mg

Калциев комплекс, 500 mg

Калций & магнезий & витамин D, 250 mg

Корал калций, 805 mg

Чейндж-о-лайф, 440 mg

Детелина (цвят), 400 mg

Див ям/ Сладък картоф (корен), 425 mg

Люцерна (лист), 405 mg

Пореч масло, 1 300 mg

Иглика масло, 1 300 mg

 

 

 

 

 

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>