Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Ползата от дрямкатаОбичате ли да си поспивате през деня и да се отдавате на сладка дрямка? Много хора, не само на преклонна възраст обожават да легнат за няколко минути, а защо не и за часове през деня. Американски учени са открили ползата от краткия дневен сън. Според тях след ободряващата дрямка сме по-концентрирани, по-съсредоточени и помним по-лесно. Колко обаче трябва да продължи този сън?  Предлагаме ви някои интересни подробности.

10 минути
Австралийски учени са доказали, че дори кратка 10 минутна дрямка е достатъчна, за да заличите умората, да повишите енергичността и да Ви накара да се усмихнете отново. Високата концентрацията обаче продължава само 2 ½ часа и след това отново трябва да легнете. Важно е да знаете, че ако спите само 5 минути, организмът ви няма да се възстанови напълно. Опитайте се да се измъкнете от ежедневните си задължения поне за 10.

20 минути
20 минути са напълно достатъчни физически и психически да се възстановите. След това ще реагирате по-бързо на поставените ви задачи, ще решавате проблемите от раз и ще сте като истинска фурия. Проучване показва, че хората, които дремват за 20 минути се справят с буквено-цифрови задачи много по-бързо от останалите. Ако обаче сте прекалено уморени, ще се наложи да поспите поне половин час.

30 минути
Ако легнете за половин час, след това първите 5 минути ще сте сънливи и разсеяни. Когато мързелът ви отмине обаче, ще се почувствате много по-бдителни и изцяло възстановени. Все пак учените споделят, че 10-минутната дрямка е за препоръчване, за да избегнете “махмурлука” от половин-часовия сън.

45-90 минути
В случай, че останете в леглото по-дълго от половин час, ще се унесете и ще потънете в дълбок сън. Събуждайки се след час и половина обаче цикълът на съня ви няма да е напълно завършен. След подобна дрямка ще се чувствате зле, замаяни и с главоболие.

90-110 минути
Отнесете ли се в страната на Морфей за два часа, това е признак за сериозни проблеми със съня. От друга страна дългият следобеден сън говори за прекалено изтощение – физическо и психическо. Трябва да се замислите кое смущава нормалния ритъм на живот през деня и да се справите с него.

Ревита Ви препоръчва

Izi Night, 252 mg

Жълт кантарион, 420 mg

Спокойна нощ, 440 mg

Добро настроение, 471 mg

Дамиана (лист), 400 mg

Маточина (лист), 490 mg

Глог (плод), 510 mg

Валериана (корен), 530 mg

Валериана, 525 mg

Мелатонин, 2.5 mg

 

 

 

 

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×

Cart