Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Внимавайте с червеното месо!Вредно ли е червеното месо и колко трябва да ядем, за да се чувстваме здрави и да нямаме проблеми? Може ли то да предизвика рак на дебелото черво? На всички тези въпроси отговори Световният фонд за изследване на рака (WCRF). Според нов доклад, публикуван наскоро, трябва да се ограничим в хапването на червено месо и напълно да изключим саламите и надениците от менюто си. Учените от WCRF смятат, че има пряка връзка между тези храни и увеличаване риска от развитието на тумор. Според тях приемът на червено месо трябва да се ограничи до 500 грама седмично.
“Нашите проучвания установиха сериозни доказателства за връзката между червеното месо и този вид рак. Разбира се, взехме предвид и други рискови фактори” каза проф. Алън Джаксън, председател на работна група от WCRF. “Категорични сме, че хората, които искат да намалят опасността от подобни тумори, трябва да преосмислят какво слагат на масата”, допълва той.
През 2007 г. бяха публикувани резултати от проучване, направено с половин милион души в цяла Европа. Учените установиха, че червеното месо води до увеличен риск от рак на дебелото черво. Новото изследване на WCRF допълва тези данни. Изследователите са на мнение, че червеното и преработеното месо съдържат вещества, които са вредни за организма. Червените органични пигменти, съдържащи желязо, които придават цвета на месото, вредят на лигавицата на дебелото черво. Факт е също така, че преработените меса (колбасите, например) водят до още по-висок риск от развитие на рак. Причината е, че те се консервират, опушват или са прекалено солени. Процесът на обработка на месото в повечето случаи образува канцерогенни вещества.
Учените обаче са на мнение, че не бива напълно и категорично да пренебрегваме червеното месо. Според специалиста по хранене д-р Лора Лилнес то играе изключително важна роля при здравословното и балансирано хранене. “Месо внася много протеини, ненаситени мастни киселини като Омега – 3 и редица микроелементи – желязо, цинк, селен, витамин D и витамини В3 и В12. Ако се откажем напълно от месото, организмът ни ще страда от недостиг “, каза тя.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart