Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Какво липсва в диетата ви?

Фибри
Хапвате ли често боб и леща? Най-вероятно предпочитате да се насладите на пица, сандвич или баничка… Факт обаче е, че фибрите са много полезни за храносмилателната и сърдечно-съдовата система. Те наваляват риска от опасни болести като диабет и дори някои видове рак. Освен това фибрите са незаменима част от много диети и водят до намаляване на теглото, тъй като почти нямат калории. Опитайте се да хапвате повече храни, които съдържат фибри и включете в менюто си пробиотици, за да регулират стомашно-чревния тракт.

 

Витамин С
Помага ли Витамин С, за да се справите с настинката и грипа? Със сигурност “Да”. Освен това важният витамин подсилва имунната система и ви пази от вируси и бацили. Той може да се намери в големи количества в плодовете и зеленчуците. Витамин С е мощен антиоксидант, който се бори със свободните радикали.

 

Калций
Най-вероятно знаете, че калцият е полезен за костите. Това обаче не е всичко. Той помага за добрата функция на мускулите и подобрява сърдечния ритъм. Калцият може да се намери в млечните продукти. Добре е да знаете, че ако страдате от липса на Витамин D тялото ви няма да може да усвои калция.

 

Витамин Е
Витамин Е е мощен антиоксидант, който подпомага имунната система, грижи се за красивата кожа и доброто зрение. Витамин Е намалява натрупванията в кръвоносните съдове и по този начин опасността от сърдечно-съдово заболяване е по-малка. Може да намерите този важен витамин в почти всички ядки.

 

Витамин А
Има два вида Витамин А – ретинол и каротини, като бета-каротина. Благодарение на Витамин А зрението се подобрява, а имунната система устоява на вирусите. Той може да се намери в сладките картофи, морковите и спанака.

 

Какво липсва в диетата ви?

 

Магнезият

Ниското ниво на магнезий е свързано със заболявания като остеопороза, високо кръвно, диабет, мускулни спазми. Хората, които често посягат към алкохола страдат от сериозна липса на магнезий. Спанакът и ядките (особено бадемите) са богати на този микроелемент.

 

Калий
Много хора в зряла възраст не приемат достатъчно калий. Той помага за регулиране на кръвното налягане и добрата функция на нервната система. Бананите са основен източник на калий.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart