Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Време е за джогингКакво си обещахте на Нова Година? Да ядете по-малко сладко, да спортувате повече, да се забавлявате всеки ден… Време е за изпълнение на новогодишното обещание! Пролетта е най-подходящото време, за да обуете маратонките и да излезете навън – няма ужасяващо големи локви, не е прекалено топло…
Преди да се запътите към парка, добре е да подготвите тялото си за това изпитание. Започнете с диетата. За да се почувствате жизнени и енергични, изпълнени с желание за нови приключение, трябва да внесете малки промени в начина си на хранене. Пийте поне по 8 чаши вода на ден. Това ще хидратира добре организма и няма да се чувствате жадни, когато с потта загубите голямо количество вода. Хапвайте нещо леко 30 минути преди да излезете навън. 1 – 2 плода или малко шоколад. Редовно вземайте витамини. Те ще ви дадат необходимата енергия, ще помогнат да се сдобиете по-лесно с тялото, за което мечтаете и ще подсилят организма ви.
Добре е да знаете, че дамите предпочитат да тичат в група. Помолете някоя приятелка или позната да дойде с вас. Това ще ви даде повече сила и ентусиазъм. Мъжете противно на това се стремят да се упражняват сами. По този начин те са по-концентрирани и постигат по-добри резултати.
Специалистите препоръчват да не се насилвате в началото. Тичайте по 10 – 20 секунди и останалото време ходете. Този цикъл трябва да се повтаря всяка минута. Така в ще предпазите мускулите си от разтягане, а ставите от увреждане. Дори само да ходите бързо, това е прекрасен начин да поддържате фигурата си.

Правила за джогинг
Без пуфтене. Едно от най-важните  правила е, че трябва да тичате с такова темпо, че да можете да поддържате нормален разговор. Ако пуфтите и едва дишате, значи се движите по-бързо, отколкото може да понесете. Тичането трябва да е удоволствие, а не мъчение.
Внимавайте за травми. Ако не бягате както трябва, може да почувствате болка или дори да се нараните. Разгрявайте се преди това. Може преди тренировката да вървете пеша в продължение на 10 минути, като постепенно увеличавате темпото. Загретите мускули са по-малко податливи на травми.
Най-голям ефект има бягането в продължение на 30 – 40 минути, 2 – 3 пъти седмично. Тичайте без значение по кое време го правите – по-важни са постоянството и  последователността. Бягането трябва да се редува с дни на почивка или слабо физическо натоварване.
Ако страдате от плоскостъпие, изберете най-подходящите за вас стелки. Може да се посъветвате със специалист.
Кажете сбогом на болката. Вече има редица доказателства, че хората, които редовно тичат, вече не изпитват ужасните болки в корема по време на ПМС или топлите вълни на менопаузата.

Ревита Ви препоръчва

Алайв мултивитамин, 1g

Ацетил Л-Карнитин, 500 mg

Л-Карнитин, 500 mg

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart