Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Болка в колената, лактите, гърба и къде ли още не… Ставните болежки вече покосяват не само по-възрастните хора. Лекарите споделят, че при тях идват 18 – 20-годишни с подобни проблеми. За съжаление артритът може да покоси и по-младите. За да не се сблъсквате с този проблем, най-добре вземете мерки навреме.

Грижа за ставитеПовече движение
Най-доброто средство, за да се предпазите от ставни болки е да спортувате. Колкото повече ходите, тичате или плувате, толкова по-малък е шансът да ви заболят коленете или гърба, например. Ако работите по цял ден пред компютъра, често сменяйте позата на тялото. Дори 5-минутна почивка, в която да се разходите наоколо е достатъчна.

Слагайте каска
Всяко падане или удар може да нарани ставите ви. Важно е да се пазите от подобни проблеми като вземете мерки. Винаги носете каска, наколенки и налакътници, когато спортувате. Не мислете, че по този начин изглеждате смешно. От значение е да не допускате по-сериозно нараняване, което може да ви създава проблеми цял живот, а не какво мислят околните за вас.

Време е за диета
Сватите ви болят? Може би трябва да свалите няколко килограма. Наднорменото тегло се отразява изключително негативно върху ставите, колената и гърба. Достатъчно е да се разделите само с 2 – 3 килограма и ще се почувствате по-добре. Това ще намали напрежението върху ставите на цялото тяло. Лека диета и малко спорт ще направят чудеса.

Внимавайте с разтягането
Спортистите винаги се разтягат преди състезание. Вашият фитнес треньор също ви е препоръчал няколко упражнения преди да седнете на уреда за вдигане на тежести. Експертите обаче казват, че разтягането може да доведе до сериозни проблеми както с мускулите, така и със ставите. Най-добре направете само няколко много леки упражнения преди джогинга или плуването. Ако усетите дори и леко опъване или болка, веднага прекратете.

Хайде на колелото
Кое е най-доброто упражнение, което ще ви помогне да запазите ставите си в отлично състояние? Специалистите съветват да плувате повече или да карате колело. При вдигането на тежести или тае бо-то опасността да се нараните е много голяма. Ако обаче вече страдате от артрит или имате проблем със ставите, най-добре поговорете с лекаря си кои упражнения са подходящи и кои не. Може да се наложи лечебна гимнастика.

Укрепвайте мускулите
За да предпазите ставите, най-добре е да укрепнете мускулите около тях. Проучванията показват, че ако мускулите ви са прекалено слаби, рискът от остеоартрит е много голям. Упражнявайте се малко и без много натоварване. Дори 10 – 15 леки движения ежедневно пак ще стегнат мускулатурата.

Поставете граница
Нормално е 48 часа след всяка тренировка да усещате болка в мускулите. Ако обаче неприятното усещане продължи по-дълго, най-вероятно сте натоварили ставите си повече от необходимото. Пропуснете следващите тренировки, докато болката не отмине. Ако продължите, може да се нараните сериозно.

Хапвайте повече риба
Ако имате проблеми със ставите, яжте повече риба. Тя съдържа ценните Омега-3 ненаситени мастни киселини, които оказват благотворно влияние върху ставите. Лененото масло също е богато на Омега-3 и може да го приемате ежедневно без никакви странични ефекти. Скоро ще почувствате облекчение.

Пийте повече мляко
Калцият и витамин D поддържат костите здрави. Това от своя страна не позволява износване на ставите. Може да намерите тези важни микроелементи в млякото и зелените зеленчуци като броколи и зеле. Препоръчително е да пиете и калций и Витамин D като хранителни добавки в продължение поне на 3 месеца.

Грижа за ставитеИзправете се
Работата на бюро често е причина да се изгърбвате. За съжаление тази стойка оказва пагубно влияние върху ставите. Опитайте се да седите и стоите прави, колкото се може по-дълго. Това ще предпази гърба, врата и колената от излишно натоварване. Плуването е един от най-добрите спортове, които ще ви помогнат да подобрите стойката си. Добре е да знаете, че колкото по-здрави са коремните ви мускули, толкова по-лесно ще е да стоите без да се прегърбвате.

“Не” на тежките торби
Изкачването на стълби и носенето на тежки торби може сериозно да нарани ставите ви. Избягвайте да се катерите по стълбите и винаги разпределяйте тежестта от багажа и на двете си ръце.

Помощ от леда
Ако усетите болка в ставите и мускулите, използвайте леда като естествено обезболяващо. Поставете го на проблемното място и дръжте така поне 20 минути. В случай, че в момента не разполагате с купчета лед, сложете торбичка със замразени зеленчуци. Винаги слагайте малко плат под леда. Така ще предпазите кожата си.

Вземайте глюкозамин
Глюкозаминът е естествен химикал, който се използва за забавяне на щетите, причинени от артрит, но може да помогне на хората със ставни болки. Известно е още, че той подпомага зарастването на раните и служи и като градивен материал на хрущялната тъкан. С течение на времето глукозаминът в организма намалява и това е причина за честите болки в ставите на по-възрастните хора.

Ревита Ви препоръчва

Ленено масло, 1 300 mg 57% АЛК

Ленено масло, 1 000 mg 57% АЛК

Ленено масло, 474 ml

Ленено масло, 474 ml Супер лигнан

Ленена пудра с протеини & фибри & лигнани, 454 гр

Калциев комплекс, 500 mg

Калциев цитрат, 250 mg

Калций & магнезий & цинк, 255 mg

Калций & магнезий, 250 mg

Корал калций, 805 mg

Калций & магнезий & витамин D, 250 mg

МСМ/ Метилсулфонилметан, 1000 mg

Кости, тъкани & хрущяли, 480 mg

Глюкозамин хондроитин, 820 mg

Глюкозамин HCL, 500 mg

Глюкозамин HCL, 375 mg

Глюкозамин сулфат & MСM, 875 mg

Глюкозамин сулфат, 500 mg

Хидраплениш, 500 mg

Хидраплениш & MСM, 750 mg

Дяволски нокът (корен), 480 mg

Юка (стебло), 490 mg

 

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart