Search
Филтрирай по...

Победа над стреса

Кога за последен път сте хапвали нещо нездравословно в напрегнат момент? Чипс, солети, пица… Ако работите под стрес, най-вероятно това е често срещано явление. Задайте си въпроса – бяхте ли гладни именно тогава? Може би яденето ви е помогнало да се почувствате по-добре и по-спокойни? Много хора намират утеха в голяма купичка със сладолед. За съжаление тези хранителни похищения могат само временно да ви накарат да се почувствате по-добре. Скоро след като сте се нахранили удоволствието и спокойствието изчезват, а безпокойството се завръща с пълна сила. Много хора се ядосват на празните калории, които са поели. Според психолози следващият път, когато посегнете към някоя нездравословна закуска “просто така”, най-добре си дайте 10 секунди, за да се запитате “Настина ли съм гладен?” Има няколко интересни начина, които ще ви помогнат да се справите с неконтролируемия глад и стреса.

 

Любов от слънцето. Слънчевите лъчи вдигат нивото на хормона на щастието – серотонин. Ето защо през лятото всички са толкова усмихнати и в добро настроение. Проучване показва, че изкуствената светлина увеличава кортизола – хормона на стреса. Това е причината хората, които работят в затворени помещения без прозорци да са по-раздразнителни и под стрес. Решението е да се радвате на слънцето колкото се може повече, без разбира се, то да ви вреди. (Винаги се мажете със слънцезащитни кремове).
Дишайте бавно. Диафрагменото дълбоко и продължително дишане често намалява нивото на стрес. При него се прави естествен масаж на вътрешните органи и човек се чувства по-спокоен.

Намерете си хоби. Плетенето и бродирането не са запазена територия за вашите баби. Изследване на Харвардския медицински институт показва, че именно тези занимания намаляват напрежението и безпокойството. А добрата новина е, че сами може да направите коледен подарък.
Гушкайте се. 20-секундната прегръдка рязко намалява нивата на хормоните на стреса. Това сочи проучване на Медицинския факултет към Университета на Северна Каролина (САЩ). Целувки са безплатни, а прегръдките – приятни. Възползвайте се!

Намигвайте. Ще се учудите ли, ако разберете, че хората, които мигат често не са толкова застрашени от смърт в следствие на сърдечно-съдово заболяване. И още нещо мигането намалява стреса и води до по-добър сън.

Време за домашния любимец. Куче, котка или змия… няма значение. Доказано е, че колкото повече си играете с домашния любимец, толкова по-спокойни и усмихнати ще сте. Заниманията с любимото ви куче ще премахне безпокойствата и ще забравите за всички проблеми.
Ухание на мента. Купете си прясна мента и винаги я носете със себе си. Уханието на мента и канела действа успокояващо. Може да я дъвчете или само да я помиришете. Винаги, когато можете слагайте мента в чая си.
Ревита Ви препоръчва

Izi Night, 252 mg

Calmeral, 600 mg

Ge 132 Active, 100 mg

Алайв мултивитамин, 1g

Жълт кантарион, 420 mg

Маточина (лист), 490 mg

Спокойна нощ, 440 mg

Валериана, 525 mg

Валериана (корен), 530 mg

Добро настроение, 471 mg

Глог (плод), 510 mg

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

// Трейкинг код ЕТАРГЕТ //
×

Cart