Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Умора и недоспиванеПредвид забързания начин на живот, който водим, е напълно нормално да се чувстваме изморени и често да си помисляме за почивка. Проблем е обаче, когато умората стане постоянна и ежедневна.  Тази слабост и липса на жизненост може би се крие в някакъв сериозен проблем със здравето. Дали това е сериозно заболяване, недостиг на хранителни вещества или психологически проблем, прекалената умора е знак, че трябва веднага да се свържете със специалист и да вземете бързи мерки.

Когато се питате „Кое ме изморява?”, имайте предвид следните възможни отговора:

1.    Анемия

Ниското ниво на желязо в организма е една от най-честите причини за изтощение и умора. Веднъж открита анемията се лекува много лесно с лекарствени и природни средства. Хората с недостиг на желязо трябва да се хранят много здравословно – повече плодове, зеленчуци и полезни храни. Проблемът при тях е, че повечето имат алергия към зърнени храни или друг проблем, който пречи на правилното абсорбиране на желязото. Затова е добре да приемат хранителни добавки, богати на желязо и витамини. Болестта намалява прилива на кислород към сърцето, причинява задъхване и ускорен пулс. Ето защо хората с анемия не могат да спортуват пълноценно.

2.    Депресия

Влошено емоционално състояние, потиснатост или раздяла с любим човек могат да причинят депресия. Да бъдем тъжни и без настроение понякога е сравнително нормално, но ако това продължава със седмици, може да означава, че страдаме от клинична депресия. Симптомите включват отнесеност, умора и изтощение (психическо и физическо), проблеми с паметта, безжизненост и апатия. Хората с депресия трудно се справят със задачи от ежедневието си, които допреди това са смятали за елементарни – изкачване на стълби, почистване на дома и др. За хората с депресия е характерно дългото спане и наличието на умора дори след събуждането.

3.    Диети

Диета, бедна на важни хранителни елементи, може да причини умора, понеже тялото се опитва да се приспособи към ниските нива на полезни вещества. Същевременно диета, богата на захари и въглехидрати, също може да доведе до силна умора, замаяност и потиснатост. Храненето с плодове и зеленчуци трябва да се превърне във важна част от ежедневието ви, тъй като много витамини и минерали не могат да се набавят по друг начин. Вегетарианците са склонни да страдат от липса на винамин B12 и съответно от умора. Често срещано предписание на лекари против умора е именно този витамин, който се бори с хроничната умора.

4.    Употреба на кофеин и алкохол

Въпреки че кофеинът дава енергия, не рядко се среща и обратният ефект при предозиране. Не прекалявайте с кофеина! Организмът ви не може сам да се отърве от излишното количество и няма да успеете да си починете достатъчно дори след дълъг сън. Което ще попречи на ежедневните ви задачи и отговорности. Същото се отнася за алкохола и тютюневите изделия.

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart