Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Диета и депресияЗа съжаление няма универсална диета, която може да помогне при депресия. Факт обаче е, че някои храни могат да се справят със симптомите на тъгата и дори да предизвикат усмивката на лицето ви. Добре е да се придържате към точно определен хранителен план, за да забележите резултатите още след първите няколко седмиици. Предлагаме ви няколко съвета за здравословно хранене, които ще се преборят с депресията и ще ви направят по-уверени и дори по-щастливи.

Време е за Омега-3 мастни киселини
Ползата от Омега-3 мастните киселини е добре позната. Те се грижат за здравето на сърцето, костите и дори се борят с някои видове рак. Вече има доказателства, че дефицитът на Омега-3 мастните киселини и депресията са пряко свързани. Статистиката сочи, че депресията е широко разпространена в страни, където не се консумират храни богати на полезните киселини. За да си набавите Омега-3, хапвайте повече риба сьомга и риба тон, ядки и тъмно зелени зеленчуци. Лененото семе е най-богатият източник на тези мастни киселини.

 

Без диети
В някои диети се изключва напълно приемът на въглехидрати. Това обаче може да доведе до депресия. Въглехидратите (например хлябът и макаронените изделия) повишават по естествен начин нивото на хормона на щастието – серотонина. Ако ги изключите напълно от менюто си, най-вероятно ще се чувствате нещастни и гладни. Все пак внимавайте колко хляб ядене, наблегнете на пълнозърнестия, както и на фибрите, пресните плодове и зеленчуци, които са полезни за организма.

 

Повече витамин D
Доказано е, че Витамин D по естествен начин повишава нивата на серотонин в мозъка. Ето защо хората, които живеят в страни, където слънцето грее по 365 дни в годината са много по-щастливи. Важно е обаче да не прекалявате с излагането под слънчевите лъчи. За предпочитане е да приемате от полезния витамин под формата на хранителни добавки.

 

Тайната на селена
Селенът е елемент, който играе важна роля в поддържането на всички органи и системи на човешкото тяло. Има проучвания, които сочат, че селенът намалява чувството на депресия. Ядкит, пълнозърнестите храни и морските дарове са богати на селен.

 

Ревита Ви препоръчва

Izi Night, 252 mg

Жълт кантарион, 420 mg

Спокойна нощ, 440 mg

Добро настроение, 471 mg

Дамиана (лист), 400 mg

Маточина (лист), 490 mg

Глог (плод), 510 mg

Валериана (корен), 530 mg

Валериана, 525 mg

Мелатонин, 2.5 mg

Ленено масло, 1 300 mg 57% АЛК

Ленено масло, 1 000 mg 57% АЛК

Ленено масло, 474 ml

Ленена пудра с протеини & фибри & лигнани, 454 гр

Ленено масло, 474 ml Супер лигнан

Ленена пудра с протеини & фибри & лигнани, 454 гр

Конопено масло, 237 ml

Крил масло, 500 mg

Алайв мултивитамин, 1g

Шийтаке & майтаке, 400 mg

Калций § магнезий § витамин D, 250 mg

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart