Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Нощни безпокойстваНормално ли е да се събуждате постоянно през нощта, за да ходите до тоалетната? За много хора това е проблем, с който не могат да се справят, който смущава съня им и ги прави нервни и раздразнителни. Честото посещение на тоалетната през нощта се нарича никтурия. Обикновено човек спи в продължение на 6 до 8 часа без да се събуди. За съжаление при никтурията пациентите стават по 2 – 3 пъти през нощта. Честото уриниране е проблем, свързан с инфекции на пикочните пътища, пикочния мехур или бъбречно заболяване. Добре е да знаете, че с напредване на възрастта, се наблюдава спадане на нивото на антидиуретичния хормон.  Така ще ви де наложи да посещавате тоалетната много по-често. Статистиката сочи, че 65% от възрастните имат проблеми със съня, защото се събуждат през нощта. Предлагаме ви няколко стратегии, които могат да облекчат натиска върху пикочния мехур и ще ви помогнат да се справите с никтурията.

Не пийте течности поне 3 часа преди лягане.
Намалете консумацията на кафе и чай, които дразнят пикочния мехур.
Не яжте храни, които съдържат много течности за вечеря – супа или плодове.
Направете програмата си така, че да вечеряте 3 часа преди лягане. По този начин ще предотвратите киселините или стомашния рефлукс.

Честото нощно уриниране може да е симптом за опасни болести. При мъжете то е знак за проблеми  с простатата.  Възпаление или тумор на простатата често предизвикват нощно уриниране. Ето защо ако се сблъскате с този проблем, задължително посетете специалист. При дамите никтурията върви ръка за ръка с проблеми като инконтиненция, свръхактивен пикочен мехур, инфекции на пикочните пътища или цистит.
При проблеми като свръхактивен пикочен мехур упражненията на Кегел са много подходящи.

Ако все пак се събудите през нощта, опитайте се да следвате няколко прости съвета, които ще ви помогнат да заспите по-бързо без да ставате до тоалетната.
Не палете лампата. Ако се събуди, използвайте малко фенерче, за да отидете до банята или тоалетната. Слабата нощна светлина ще помогна на мозъка ви да изпрати сигнал, че е време за сън. Не палете лампите навсякъде в дома. Това ще ви разсъни още повече.
Не включвайте телевизора или компютъра. Идеята, че гледането на телевизия приспива е погрешна. Екраните на телевизора и компютъра действат като стимуланти. Те не позволяват на тялото да произвежда хормона мелатонин, който е отговорен за съня.  Не яжте, освен, ако не сте много гладни. Ако сте сигурни, че къркорещият ви стомах ще ви държи будни цяла нощ, може да си позволите малка закуска. Не прекалявайте с яденето. Когато стомахът ви е пълен, трудно ще заспите.
Сложете химикалка и тефтер до леглото си. Ако различни задачи ви тормозат през нощта, дръжте химикалка и тефтер наблизо. Така ще запишете идеите, които ви хрумват, докато сте в леглото. По този начин ще помогнете на мозъка да се успокои.
Правете упражнения за релаксация. Ако се чувствате напрегнати и притеснени, опитайте да се отърсите от стреса с няколко прости упражнения за релаксация. Представете си как цялото ви тяло се отпуска, мислете за всеки мускул отделно. Започнете от пръстите на краката, докато стигнете до косата.
Използвайте маска за очи и тапи за уши. Когато се събудят през нощта, някои хора са много по-чувствителни към светлината и звука. Ето защо маската и тапите ще ви помогнат да се справите с всички външни дразнители.

Добре е да знаете, че събуждането, за да ходите до тоалетната често е един от симптомите на сънната апнея. Ако не може да се справите с проблема, потърсете лекарска помощ.

Ревита Ви препоръчва

Izi Night, 252 mg

Жълт кантарион, 420 mg

Спокойна нощ, 440 mg

Добро настроение, 471 mg

Дамиана (лист), 400 mg

Маточина (лист), 490 mg

Глог (плод), 510 mg

Валериана (корен), 530 mg

Валериана, 525 mg

Мелатонин, 2.5 mg

Хортензия, 415 mg

Бяла ружа (корен), 455 mg

Червена боровинка (плод), 465 mg

Червена боровинка, 430 mg

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart