Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

7 мита за салататаМного дами започват диетата си със салата и се надяват, че тя ще им помогне да се справят с излишните килограми. Уви, не! Може би не знаете всичко за салатата и как тя вместо да ви направи да изглеждате като Кейт Мидълтън, ще сложи още няколко килограма на кантара. Освен, че не всички салати помагат да отслабнете, някои може и да ви разболеят.

Мит №1 Салатата не е калорична!
В популярните вериги за бързо хранене като Subway, KFC и Burger King предлагат много видове салати като заместител на “лошия” чийзбургер. За съжаление те са почти толкова калорични като големия мазен сандвич. Не се заблуждавайте, че салатите са безвредни. Например – една обикновена салата в Subway носи “само” 490 калории, а тази в Burger King  е около 360 калории… Разбира се, има и места с доста по-калорични салати, които в комбинация с кротоните калориите скачат на 1300.

Мит № 2 Дресингът без мазнини е здравословен.
Поръчвате си салата от моркови и молите за дресинг без мазнини. Дали обаче тази комбинация е добра за вашата диета? За съжаление всички заливки съдържат много захар – около 2 лъжици на порция. Те не са здравословни и внасят в организма само излишни калории. Освен това, блокират способността на организма ви да абсорбира каротеноидите антиоксиданти в доматите например. Тези съединения са много важни, тъй като намаляват риска от сърдечни заболявания. Според проучване направено наскоро хората, които хапват салатен сос с много мазнини абсорбират хранителните вещества два пъти по-бързо и лесно от онези, които се отказват от мазнините.

Мит № 3 Целина има отрицателни калории и от нея се отслабва.
Целината има само 6 калории в едно стебло и тя е възможно най-доброто, което може да хапнете, ако искате да отслабнете. За съжаление тялото ви не изразходва повече от тези 6 калории, докато дъвчете и смилате. Все още не е открито ястие, при което организмът компенсира напълно калориите.

Мит № 4 Марулите не са важни.
Добре е да знаете, че марулите във всякакъв вид са изключително здравословни. Те съдържат съединения, които намаляват опасността от рак. Доказано е също така, че хората, които хапват повече марули не бива да се притесняват от тютюневия дим, защото зеленото растение деактивира токсините в него. Спанакът също е важна част от яденето, защото той се бори успешно с рака и проблемите с очите. Специалистите съветват да се хапват много пресни и малки марули. Те са най-богати на полезни вещества.

Мит № 5 Само зелената салата е здравословна.
Почти всички зеленчуци са богати на фитонутриенти, които се грижат за здравето. Лилавите зеленчуци (като патладжана) например, съдържат мощни антиоксиданти, които намаляват риска от сърдечно-съдови заболявания и подпомагат мозъчната дейност. Репичките успешно се борят с рака, а червените домати съдържат толкова много ликопен, че няма защо да се притеснявате за раковите заболявания и проблемите със сърцето.

Мит 6 Месото в салатата е забранено.
Беконът не е най-предпочитаната храна от диетолозите. Той съдържа преди всичко наситени мазнини, които не са препоръчителни, ако искате да отслабнете. Месото обаче не само е вкусно, но и не е толкова калорично. Малко парче месо носи почти толкова мазнини, колкото 2 супени лъжици сирене или настърган кашкавал. Вие ще решите какво искате в салатата си.

Мит 7 Салатата е напълно безвредна.
За съжаление има много случаи на хранително отравяне от салата. Марулите, доматите, зелето могат да станат носители на салмонела, токсични щамове на е. коли и редица други вредни микроби. Как става това? Причината са замърсена тор и вода. Ако дъската за рязане или ножът в кухнята не са чисти, салатата може да е причина за сериозни здравословни проблеми. За съжаление не може да направите много за салата си, когато сте навън, но у дома измивайте добре зеленчуците.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart