Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Депресия при тийнеджъриПитали ли сте се скоро каква е причината неспокойният тийнейджър да стои с часове пред компютъра и да не обелва и дума? А чували ли сте за юношеска депресия? В тази възраст за младежите е съвсем нормално да се чувстват потиснати и тъжни. Като прибавим и хормоналния дисбаланс към многото процеси, които се случват в тялото им, разбираме защо настроенията им варират от едната крайност в другата.

При младежите смяната на настроението не винаги е безобидно състояние. Проучвания сочат, че всеки 1 от 8 тийнейджъри е в депресия, като най-честите им думи са: „Не ме занимавай с глупости!“ или „ Кога ще ми се случи нещо хубаво?“. Проблемите на младежите варират между липса на внимание,  лош успех в училище или невъзможност за вписване в училищната среда. За щастие този вид депресия не е опасна и може да се помогне с подкрепа от родител, учител или приятел. Какво да направим? Посъветвайте ги да си намерят хоби, да завържат нови запознанства или просто да се разходят в парка. Понякога най-доброто лекарство е промяната.

Депресията може да се появи при всеки тийнейджър. Няма значение в какво социално положението се намират или успехът в училище. Зависимост обаче има между половете. Момичетата страдат от депресия много по-често от момчетата. Момчетата по-рядко споделят усещанията си, за разлика от момичетата, които имат по-голяма нужда да изразяват емоциите и чувствата си пред приятели и роднини.

Как да познаем депресията?

Тийнейджърите под влияние на депресия променят начина си на мислене и своето поведение. Те губят мотивация за излизане и среща с приятели. Прибират се след училище, тръшват вратата на стаята си и не излизат с часове. Повечето спят повече от 12 часа. Другата част от ежедневието си прекарват в усамотение и мрачни мисли.

Още симптоми: раздразнителност, плач, гняв, враждебност, безпокойство, възбуда, липса на ентусиазъм, липса на енергия, проблеми с концентрацията, чувство на вина, трудности при вземането на решения (какво да поръчат за ядене или какво да облекат), загуба на памет, мисли за самоубийство и др.

Не се притеснявайте! Съществуват природни и напълно безопасни начини да се справите с депресията на младежите. Жълтият кантарион е силен антидепресант. Гинко билобата намалява умората и апатията. Сибирският женшен намалява физическата умора, босилекът облекчава стреса, а джинджифилът притежава незаменими антидепресивни свойства. Всички тези билки, предлагани под формата на хранителни добавки, ще върнат нормалния живот на младежа, за когото вече няма нужда да се безпокоите.

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart

Количка