Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Напитки по време на диетаКогато се захванем да топим излишни килограми, много внимаваме какво ядем. Но внимаваме ли какво пием? Една пета от калориите на всеки американец се трупат именно чрез напитки. Някои от тях ограничават апетита, други –забързват метаболизма, трети – намаляват значително броя на калориите. На кои напитки е хубаво да кажем ДА и на кои НЕ в борбата с килограмите?

НЕ! на содата

Всеки път когато пиете сода, приемате стотици празни калории. Някои хора мислят, че содата не въздейства на килограмите, но повечето специалисти определят содата като калорийна заплаха. Всяка диета, придружена със сода, ще ви попречи да свалите нужните килограми.

ДА! на водата

Приемането на вода, вместо безалкохолни напитки, ще свали с пъти количеството калории на ден. Пиенето на 2 чаши вода преди хранене може да ви помогне да приемете по-малко храна, отколкото ако не сте пили вода преди това. По този начин ще приемете по-малко калории и ще забързате метаболизма си.

и НЕ! и ДА! на плодовия сок

Плодовият сок има толкова калории, колкото и содата. Но пък от своя страна е пълен с витамини и хранителни вещества. Ако искате да приемете повече витамини без изкуствени подсладители, пийте 100% изстискан сок от плодове.

ДА! на зеленчуковия сок

Зеленчуковият сок е също толкова хранителен, колкото и чистият плодов сок, но с доста по-малко калории. Чаша доматен сок например има 41 калории, в сравнение с чаша портокалов сок, която се равнява на 122 калории.

и ДА! и НЕ! на шейковете

Шейковете, приготвени в домашни условия с пресни плодове и обезмаслено масло са с ниско съдържание на калории и са за препоръчване. В шейковете в ресторантите обаче добавят допълнителни подсладители като мед, сладолед и други богати на калории компоненти.

НЕ! на енергийните напитки

Енергийните напитки са калорийна бомба. Може да имат хранителна стойност, но съществуват други по-ниско калорични напитки, с които да си набавите тези вещества.

ДА! на черното кафе

Когато имате нужда от силна доза енергия, обърнете се към кафето, вместо към енергийната напитка. Черното кафе е богато на антиоксиданти и бедно на калории. Доказано е, че приемането на умерени количества кафе повишава настроение и концентрацията, както и намалява риска от поява на диабет тип 2 и няколко вида рак.

НЕ! на кафето със сметана и други добавки

След като добавите в кафето сметана, сироп или мляко, чашата с ободряваща напитка става минна зона за мазнини и калории. Такава чаша кафе може да съдържа до 570 калории. Ако не можете да пиете кафето чисто, добавете малко обезмаслено мляко или изкуствен подсладител.

ДА! на зеления чай

Не само че не съдържа калории, но и помага на организма да загуби мазнини и да стопи излишните килограми. Ползата е краткотрайна, така че е хубаво да се пие поне по 2 чая на ден.

НЕ! на коктейлите

В повечето коктейли се прибавят различни изкуствени подсладители, сметана и други свръхкалорични добавки като сладките сиропи например. Ликьорът и смесването на някои видове алкохол са наистина калорична катастрофа, особено по време на диета.

ДА! на светлата бира

Е, надали бирата ще ви помогне да отслабнете. Но ако сте навън с приятели и искате да пийнете заедно, светлата бира е най-доброто решение. Светлата бира има много по-малко калории, отколкото тъмната или обикновената чаша бира.

И запомнете! Не е важна само храната и диетата, която сте избрали. Колкото и строга да е тя, важен фактор за успеха в битката с килограмите са и напитките, които приемате всеки ден.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart