Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

8 храни повишават холестеролаАко си мислите, че яйцата са в черния списък на храните, които повишават значително нивата на лошия холестерол, много се лъжете. Уахида Кармали, изследовател от Колумбийския университет по хранене,  обяснява, че „храните с високо съдържание на наситени мазнини са много по-опасни за холестерола от храните, богати на холестерол (яйцата например).” Хората смятат, че яйцето е холестеролна бомба, но едно яйце съдържа 186мг холестерол и само 1,6 грама наситени мазнини. Проучвания показват, че нивото на холестерола зависи в по-голяма степен от приема на наситени мазнини – не толкова на приема на холестерол. Кои храни имат пряко отношение към увеличаване нивата на лошия холестерол в организма?

1. Пуйка

„Дори ако на етикета пише 85% процента чисто месо, пуйката съдържа големи количества наситени мазнини”, твърди проф. Кристин Розенблуум, от Университета по хранене в Джорджия. Нейният съвет е: „Можете да замените говеждото месо с пуешки гърди, но внимавайте, защото дори гърдите са пълни с наситени мазнини.”

2. Картофено пюре

Повечето картофени пюрета в ресторантите са приготвени с много масло, сметана или пълномаслено мляко, превръщайки обикновените картофи в калорийна и холестеролна заплаха. Решението е да си поръчате само печени картофи без мазнини и сметана, като изцяло се насладите на витамин А, съдържащ се в него.

3. Пица

Само едно парче пица съдържа 10 грама обикновени мазнини и 4,4 грама наситени мазнини. Ако обичате пица, опитайте се да ядете пица с повече зеленчуци и фибри.

4. Богати на мазнини млечни продукти

Млечните продукти са богати на калций, протеини, витамини и минерали. Количеството мазнини зависи от това какъв процент обезмасленост ще пише на опаковката. Когато избирате мляко с 0% масленост, ще се възползвате от всички хранителни вещества без риск за нивото на холестерола. Ако обичате високомаслено сирене обаче, решението е в ограничаване на количествата.

5. Растителни храни

Палмовото и какаовото масло съдържат наситени мазнини. За да не се притеснявате за нивото на холестерола си, четете внимателно етикетите на продуктите и консумирайте в умерени количества. Шоколадът в големи количества също повишава нивото на лошия холестерол.

 

6. Топено масло

В Индия може да се смята, че топеното масло е много здравословно, но то също съдържа големи количества наситени мазнини. По-добре използвайте безопасния за сърцето зехтин или друга мазнина без маргарин или топено масло.

7. Пай и други сладки

Повечето пайове и сладкиши са приготвени с много масло, сметана, сирене и пълномаслено мляко. Ако не можете да се откажете от пайовете, взимайте си по-често плодов пай, като изяждате само вътрешността и оставите мазната част, пълна с наситени мазнини.

8. Пуканки

Едни средни пуканки в киното съдържат около 60 грама наситени мазнини и около 1200 калории. Защо? Защото са пукани в мазнина, след което са заляти с още мазнина. Това ги прави едни от най-опасните храни за хора, които имат проблем с холестерола. Или си изберете пуканки без мазнина, или си вземете по-малка кофичка. Защото какво е кино без пуканки все пак?

Ако все пак спирането на изброените храни не е по силите ви, можете да регулирате нивата на холестерола си с естествени и натурални източници като ленено масло, чесън, червен ориз и др. Те намаляват нивата на лошия холестерол и повишават тези на добрия, като не допускат натрупването на отлагания по стените на артериите в организма, което ги прави най-добрият ви приятел в борбата с холестерола.

Ревита Ви препоръчва:

Здраво сърце, 600 mg

Здраво сърце плюс, 1000 mg

Ситринол, 150 mg

Ситринол и фитостероли, 255 мg

Ленено масло, 1000 mg 57% АЛК

Ленено масло, 1300 mg 57%

Ленено масло, 474 ml

Ленено масло, 474 ml супер лигнан

Ленена пудра, 454 mg

Лецитин, 1200 mg

Инозитол (витамин B8), 500 mg

Холин-инозитол (витамин B4-B8)

Крил масло, 500 mg

Мега – ДХК, 1000 mg

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart