Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Пълно дете - какво да правим?В днешно време пълнотата е често срещан проблем. Тя е резултат от заседналия начин на живот, който водим, от неправилния начин на хранене и излишъка на калорични продукти в дневното ни меню. Около нас е пълно не само с възрастни, страдащи от затлъстяване, но също така и с прекалено пълни деца. А пълното дете боледува по-често и има всички шансове да се превърне във възрастен с цял букет от заболявания като се започне от захарен диабет и се стигне до безплодие.

Консултирайте се с лекар!

Първото нещо, което трябва да направите е да откриете причините за пълнотата на вашето дете. Педиатърът ще ви помогне да определите какво тегло е оптимално за него. Може да се наложи да се консултирате и с ендокринолог, за да изключите възможните нарушения в обмяната на веществата.

Ако специалистите изключат възможността пълнотата на детето да е предизвикана от някакво заболяване, значи причината се крие в начина му на живот.

Повишете физическата активност на цялото семейство!

Пълното дете е повод цялото семейство да преосмисли навиците си. Помислете какъв вид спорт бихте могли да практикувате всички заедно. През зимата това могат да са ски, спускане с шейна или просто разходки в заснежения парк. През лятото – колоездене, бадминтон, каране на ролкови кънки или ходене пеш на големи разстояния.

Ако вместо да се излежавате пред телевизора през уикенда излизате на семейни разходки в парка, това ще бъде отличен пример за пълното ви дете. И запомнете, физическа активност не само ще му помогне да коригира теглото си, но и ще повиши издръжливостта му и ще подобри двигателните му умения.

Променете начина на хранене!

Вашата основна задача е да научите детето си да се храни правилно. Не прекалявайте с размера на порциите и го научете да дъвче храната си добре.

За пълното дете е изключително важно в менюто да преобладават зеленчуците и плодовете. Призовете на помощ кулинарните си таланти и се възползвайте от оригиналните рецепти, които можете да намерите в Интернет. Плодовете и зеленчуците могат да послужат за приготвяне на множество интересни и вкусни ястия – от салати до гарнитури и десерти – все пак не е възможно детето ви да не хареса абсолютно нищо!

Гответе на пара. Не добавяйте в салатата майонеза, а растително масло. Забравете за салама и кренвиршите и ги заменете с риба или пилешко месо.

Пълното дете (както всъщност и неговите родители) е добре да се откаже от тестените изделия и мазните храни. Вредните десерти като торти, кифли и бонбони, могат да се заменят с плодове, ошав или мед.

Подкрепата трябва да идва от цялото семейство!

Семейството трябва да подкрепя пълното дете в борбата му с излишните килограми. Коригирайте семейното меню, така че то да съответства максимално с новия му режим на хранене.

Причината за пълнотата може да се крие и… в стреса. Децата често се притесняват и тревожат заради напрегнатата обстановка вкъщи, неуспехите в училище или подигравките от страна на съучениците им. Говорете с детето си. Не забравяйте да го хвалите за всяко негово постижение. Станете негов съветник, приятел и съюзник в неговата борба с килограмите.

И не на последно място – грижете се за собствената си фигура и здраве. Личният пример е по-ефективен от всеки добър съвет.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart