Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Здравословна диета за красива кожаЗнаете ли, че когато хапвате определени храни, това се отразява на кожата ви? Почти при една трета от хората има пряка връзка между онова, което слагат на масата и червените петна. Много дерматолози са на мнение, че пациентите с проблемна кожа трябва внимателно да подбират ястията си.
Акнето е едно от най-разпространените кожни страдания. Статистиката сочи, че около 80% от хората на възраст между 11 и 30 г. имат една или друга проява на неприятното заболяване. Понякога акнето може да е проблем и при хора на 40-50 г. Мастните жлези отделят мастна субстанция – себум, която се влиза в порите на космените фоликули. Себумът храни пропионовите бактерии, които се намират върху кожата. При повишено количество себум бактериите се размножават, порите се запушват и се появяват зачервявания и бели връхчета.
Учените все още не са установили точната причина за появата на акнето.”Смятаме, че храненето определя около 25% от състоянието на кожата. Останалите 75% са свързани с хормоните, стреса, съня и редица други фактори”, казва проф. Мармур от Медицинския колеж в Париж (Франция). „Балансираната диета е от основно значение дали кожата ще е здрава или не. Добре е пациентите да са наясно, че лечението на акне е дълъг процес. Хората, които са податливи на такива кожни страдания трябва да ограничат мазнините, пържените храни, шоколада и фаст фууд.”
Проучвания показват, че диети, богати на плодове и зеленчуци се отразяват положително на кожата – възпаленията намаляват и епидермисът се изчиства.

Знаете ли кои витамини и минерали са изключително важни за здравата кожа и на какво да наблегнете? Ето само някои от тях:
Витамин А. Витамин А помага за регенериране на кожата и намаляване на вредните бактерии. Той е основна съставка в почти всички продукти срещу акнето. Освен хранителните добавки, в които този витамин присъства, добре а да хапвате повече сьомга, моркови, спанак и броколи. Рибеното масло е богат източник на витамин А. Важно е да знаете, че не бива да се прекалява с него. Той не е препоръчителен за бременни и кърмачки.
Цинк. Има някои доказателства, че при хората с акне нивата на цинк в кръвта са много ниски. Минералът създава среда, които унищожава опасните бактерии, успокоява раздразненията и зачервяванията. Вземайте допълнително цинк и сложете на трапезата си повече бадеми, орехи и пшенични зародиши.
Витамини Е и С. Те са силни антиоксиданти и успокояват кожата. Най-добър ефект се постига, когато се вземат наведнъж. Източник на витамин С са портокалите, лимоните, грейпфрутът, папаята и доматите. Можете да получите витамин Е от сладките картофи, ядките, зехтина, слънчогледовото семе, авокадото и броколите.
Селен. Селенът също е силен антиоксидант и в комбинация с витамин Е повлиява изключително добре акнето. Шведско проучване показва, че ако вземате селен и витамин Е в продължение на 12 – 14 седмици, кожата ви ще се изчисти. Пшеничните зародиши, рибата тон, сьомгата, чесънът и яйцата са най-богати на селен.
Омега-3 мастни киселини. Доказано е, че Омега-3 мастни киселини влияят изключително благотворно върху епидермиса. Доскоро се смяташе, че те подпомагат само работата на сърцето и здравината на костите, но отскоро има проучвания, които показват, че кожата ви се нуждае от повече Омега-3, за да изглежда млада и блестяща. Най-добрите източници на тези важни киселини са сьомгата и сардините. Лененото масло е богато на Омега-3 и се усвоява най-добре от организма.
Водата. Всеки знае, че трябва да пие по 2 л. вода всеки ден. Малко хора обаче го правят. Водата хидратира кожата, спира появата на бръчките и заличава белезите, които често се проявяват след гнойните пъпки.

Учените са категорични, че някои храни трябва да се избягват, ако сте предразположени към акне. Към тази група се включват шоколада, пържените храни и фаст фууд изкушенията. Има изследвания обаче, които показват, че акнето може да се повлияе от млечните продукти и простите въглехидрати.
Млечни продукти. Според тестове на учени от Медицинския център на университета “Джордж Вашингтон” (САЩ) кравето мляко може да е причина за появата на акне. В основата на този проблем са хормони, които се дават на кравите, за да се осигури по-голям добив на мляко. Тези хормони могат да увеличат нивата на мъжките полови хормони и това да доведе до повече себум.
Прости захари. При някои хора храните с висок гликемичен индекс са в основата на зачервените гройни пъпки. Към тях спадат белият хляб, картофите, тестените храни и сладките напитки. Изследователи от Медицинския университет в Колорадо (САЩ) са сравнили кожата на хора, които ядат храни с висок гликечимен индекс и такива, които предпочитат храни с нисък гликемичен индекс. Оказало се, че между 79% и 95% от юношите и 40% до 54% от възрастните от първата група страдали от акне. За сравнение при втората група процентите били наполовина. Причината е в простите захари, които предизвикват високи нива на инсулина. Това от своя страна води до повече мъжки полови хормони и по-голямо количество себум.

Много дерматолози смятат, че най-добрият начин, за да разберете кои храни влияят на кожата ви е като водите подробен дневник в продължение на един месец. Записвайте всички продукти, които консумирате, както и дали сте нервни и дали спите достатъчно. Скоро ще забележите кои храни и състояния са в основата на неприятното акне.

За здрава кожа Ревита Ви препоръчва

Алайв мултивитамин, 1g

Brilliant Look, 450 mg

Ленено масло, 1300 mg 57% АЛК

Ленено масло, 1000 mg 57% АЛК

Ленено масло, 474 ml

Ленено масло, 474 ml супер лигнан

Ленена пудра, 454 mg

Алое вера (сок от цели листа), 1000 ml

Алое вера (гел и сок), 1000 ml

Алое вера (гел и сок) плодов, 1000 ml

Алое вера (лист), 550 mg

Хидраплениш (65% Хиалуронова киселина) серум + Витамин С, 30 ml

Хидраплениш серум (88% Хиалуронова киселина), 30 ml

Хидраплениш § МСМ, 750 mg

Хидраплениш, 500 mg

Алайв мултивитамин, 1g

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart