Search
Филтрирай по...

Липсата на сън води до затлъстяванеХората, които не спят достатъчно, прекаляват с яденето и горят по-малко калории. Това води до покачване на теглото и дори до затлъстяване. Твърдението е на американски учени от Университета на Пенсилвания във Филаделфия (САЩ), които публикуваха своето проучване наскоро. Според тях резултатите доказват още веднъж връзката между липсата на сън и наднорменото тегло. „Ако сте на диета, не забравяйте, че добрият сън е изключително важна част, за да оформите тялото си”, казва проф. Майкъл Грандер, ръководител на изследването. Предишни изследвания също са доказали, че липсата на достатъчно почивка е пряко свързана с наддаването на тегло. Тестове, проведени в Швеция, сочат, че млади мъже, които са лишени от сън горят между 5 и 20% по-малко калории, отколкото, когато си почиват активно.
За настоящето изследване проф. Грандер и колегите му тествали 30 мъже и жени на възраст между 30 и 40 години. Всички те били с близко до нормалното тегло. Участниците прекарали 5 денонощия в изследователски център. Те били разделени на две групи като доброволците от първата можели да спят по 9 часа, а тези от втората само 4 часа. Всички спазвали една и съща диета. Изследователите проследили колко енергия изразходват доброволците и проведи интервюта с всеки от тях, за да разберат как се чувстват. Оказало се, че лишените от сън поемали с по 300 калории повече, отколкото тези, които си почивали пълноценно. Според авторите, ако човек не спи достатъчно, съвсем скоро ще забележи, че килограмите му скачат.
Доброволците от втората група споделили още, че се чувстват уморени, слаби и раздразнителни.
Изследователите смятат, че връзката между съня и килограмите е нивото на хормоните в организма. При добрия сън хормоните, които отговарят за чувството на глад, са в нормални стойности, докато при липсата на почивка те скачат. „Когато хората са уморени, раздразнителни и сънливи, те по-често вземат неправилни решения по отношение на храненето си. В повечето случай са склонни да посегнат към високо-калоричните храни, а не към здравословните ястия”, обяснява проф. Грандер.
Липсата на сън често е основен фактор и за други здравословни проблеми като сърдечно-съдови заболявания и диабет.

За добър сън Ревита Ви препоръчва

Izi Night, 252 mg

Жълт кантарион, 420 mg

Спокойна нощ, 440 mg

Добро настроение, 471 mg

Дамиана (лист), 400 mg

Маточина (лист), 490 mg

Глог (плод), 510 mg

Валериана (корен), 530 mg

Валериана, 525 mg

Мелатонин, 2.5 mg

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×

Cart