Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Не борете депресията с хранаЧувствате се тъжни, унили и дори топлите слънчеви лъчи не могат да ви накарат да се усмихнете. Депресията е широко разпространено заболяване, което трудно се лекува. Факт обаче е, че този проблем често влияе върху хранителните навици, които сте имали досега. Някои хора преяждат и качват килограми, защото се обръщат към храната, за да си повдигнат настроението. Други се чувстват твърде изтощени, за да си приготвят здравословно меню или изобщо губят апетит. “Независимо дали преяждате или изобщо се отказвате от кулинарните удоволствия, по-добре е да се опитате да се справите с проблемните чувства по друг начин”, казва проф. Сюзън Алберс, клиничен психолог и автор на книгата „50 начина да се успокоиш без храна”. Предлагаме ви три често срещани хранителни проблема, с които се сблъскват хората в депресия.

Шоколадът, който лекува
Използвате кулинарните прегрешения, за да се лекувате? Хапвайки се опитвате да се справите с отрицателните чувства като тъга, срам и отвращение. Депресираният пациент често се нахвърля върху високо въглехидратните храни. Доказано е, че шоколадът и сладоледът увеличават нивото на хормона на щастието – серотонин и по този начин настроението се повишава. Ако се съсредоточите върху храни с високо съдържание на захар и мазнини, в краткосрочен план тази стратегия може да проработи. Тя обаче не решава по-сериозните проблеми и обикновено води до значително увеличение на теглото и риск от сърдечно-съдови заболявания, диабет и т.н.

По-добре без храна
При много хора депресията е причина за отказ от храна. В това състояние човек се чувства изтощен, няма апетит, предпочита да спи. Колкото по-рядко ядете обаче, толкова повече енергия ще загубите. Така попадате в омагьосан кръг. Стресът също може да е в основата на гладуването. Когато са под силно напрежение, някои хора изпитват отвращение към храна. Ако не приемате достатъчно калории обаче, това ще доведе до раздразнение, болки в главата и стомаха. Резултатът е задълбочаваща се депресия.

Хапвай каквото можеш
Чипс, солети, гризини – спомняте ли си да сте хапвали нещо друго? Лошото настроение и тъгата ви карат да забравите за здравословното хранене. Потънали в лоши чувства предпочитате да хапнете нещо „на крак” без да се замислите дали доставяте на организма достатъчно витамини, минерали и микроелементи.
Съществува и друг проблем – депресираните хора обикновено срещат трудности с концентрацията, паметта и вземането на решения. Това може да направи някои прости задачи напълно непреодолими. Ето защо те предпочитат да хапват геврек за закуска всеки ден, вместо да потърсят нещо по-здравословно.

Как да се справите?
Още при първите симптоми на депресия трябва да потърсите специалист. Той ще определи най-правилното лечение за вас. Не пропускайте обаче да попитате за подходяща диета. Тя без съмнение ще е част от справянето с проблема. Доказано е, че само две седмици след началото на депресията човек променя хранителните си навици.
Опитайте и тези лесни и ефективни метода:

  • Успокойте сетивата: Има много начини, за да се почувствате щастливи без да ядете – топла вана, смешен филм, релаксираща музика или вкусен чай. Всеки път, когато ви се прииска да посегнете към шоколада, опитайте да го замените с нещо, което ви е приятно да правите.
  • Преборете глада: Когато се почувствате гладни, изчакайте 10 минути и си задайте въпроса – „Наистина ли искам това или просто няма какво да правя и съм тъжен?” Може да откриете, че онова, за което копнеете не е бисквитка, а да сте с любимия човек.
  • Разнообразете менюто: Приемането на еднообразна храна може да влоши депресията. Изберете диета, която да включва всички хранителни вещества и се опитайте да я следвате стриктно.
  • Спортувайте: Доказано е, че депресията се лекува чрез спорт. Използвайте свободното си време, за да правите нещо, което ви носи удоволствие – разходка, игра с кучето, градинарство. По този начин бързо ще се откъснете от лошите мисли.

Ревита Ви препоръчва

Calmeral, 600 mg

Жълт кантарион, 420 mg

Гинко, 460 mg

Глог (плод), 510 mg

Добро настроение, 471 mg

Корейски женшен, 560 mg

Шлемник (билка), 425 mg

Хмел (цвят), 310 mg

Маточина (лист), 490 mg

Спокойна нощ, 440 mg

Валериана (корен), 530 mg

Валериана, 525 mg

Дамиана (лист), 400 mg

Kоча трева (билка), 380 mg

Шизандра (плод), 580 mg

Пресечка (билка), 390 mg

Хвойна синя (плод), 425 mg

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart