Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Емоциите определят храненетоСлучвало ли ви се е да ядете без да се замислите защо го правите? Много хора посягат към „храните”- боклуци само, защото са под влияние на неприятни емоции или стрес, но не и на глад. Експертите изчисляват, че 75% от причините за преяждането са свързани с някакви емоции.
Факт е, че в повечето случаи храната носи чувство на удовлетвореност, дори щастие за кратък период от време. Хората я използват, за да лекуват емоционални проблеми. Това се превръща в навик и пречи на човек да намери истинско решение за притесненията си.
Депресия, скука, самота, тревожност, чувство на неудовлетвореност, стрес, проблеми с приятелите или семейството, ниско самочувствие –  всички те могат да доведат то преяждане и наддаване на тегло. Добрата новина е, че има начин да се справите с емоционалното хранене. Помислете какво ви подтиква към това да пълните чинията си постоянно…
•    Като другите. Често хората преяждат, защото виждат, че останалите на масата хапват повече. В повечето случаи човек несъзнателно се стреми да подражава на околните. Така, ако насреща ви има 120-килограмов мъж, той най-вероятно ще изяде повече от вас. Въпреки това обаче и вие ще си вземете допълнителна порция, за да „сте като него”.
•    Емоционалното хранене в отговор на скука, стрес, умора, напрежение, депресия, гняв, тревожност или самотата. Случвало ви се е да посегнете към шоколада, ако сте тъжни? Повечето хората смятат, че така ще запълнят емоционалната си празнота.
•    Когато ситуацията позволява. Какво бихте направили, ако минете покрай малка баничарница и отвътре се носи божествен аромат? Статистиката сочи, че 1 от всеки 3-ма би се поддал на изкушението без значение дали е гладен или не. Запитвали ли сте се дали наистина ви се ядат пуканки по време на филма в киното или на мача по тенис? Ако се замислите, ще осъзнаете, че хапването на тези вредни храни е по-скоро навик, а не необходимост.
•    Липса на уважение. Нездравословното хранене понякога е резултат и на ниско самоуважение и притеснения за външния вид. Много пълни дами се хранят обилно с извинението, че нямат достатъчно воля да прекратят тази порочна практика.
За да се определи коя от тези причини ви кара да преяждате, водете подробен дневник на храните като записвате кога, къде и по колко сте яли. Отбелязвайте и емоционалното си състояние. Скоро ще разберете какво ви кара да преяждате.

Как да се справите?
Осъзнаването на проблема е първата стъпка в правилната посока. Важно е обаче да се справите с купчината пълни чинии. Открийте алтернатива на яденето. Опитайте да заместите големия шоколад или чипса с някоя от тези дейности:

  • Прочетете хубава книга, списание или слушайте музика.
  • Разходете се.
  • Потопете се във вана с много пяна.
  • Направете няколко дълбоки вдишвания.
  • Играйте карти.
  • Поговорете с приятел.
  • Отдайте се на домакински задължения.
  • Измийте колата.
  • Напишете писмо.

Понякога обаче тези прости дейности не са достатъчни, за да преборите емоционалното хранене. Необходимо е да се научите ефективно да управлявате стреса. Може да опитате:

  • Упражнения за релаксация.
  • Медитация.
  • Индивидуално или групово консултиране с психолог .

Поставяйте си малки цели и всеки път, когато ги постигнете се награждавайте. Това ще увеличите вероятността да запазите новите си здравословни навици по-дълго.

Ревита Ви препоръчва

Izi Night, 252 mg

Жълт кантарион, 420 mg

Спокойна нощ, 440 mg

Добро настроение, 471 mg

Дамиана (лист), 400 mg

Маточина (лист), 490 mg

Глог (плод), 510 mg

Валериана (корен), 530 mg

Валериана, 525 mg

Мелатонин, 2.5 mg

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart