Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Кога мозъкът се нуждае от почивка?В края на лятото повечето хора вече са се върнали от почивка и се настройват за работа. Синоптиците обаче обещават и септември да е слънчев и горещ, и може би трябва да помислите дали да не си вземете няколко дни отпуска. Експертите казват, че човек може да работи пълноценно само два месеца. След това се нуждае от малко време за себе си. Ако шефът ви се противи и не иска да ви пусне за кратка екскурзия, обяснете му, че мозъкът ви се нуждае от почивка, след която ще работите много по-пълноценно.

Почивката подобрява паметта. Д-р Ръсел Полдрак, директор на Изследователския център по образна диагностика към тексаския университет в Остин (САЩ) и неговите колеги са установили, че колкото повече почивате, толкова нивото на допамина в хипокампуса (част от мозъка, която отговаря за паметта) се увеличава. Учените смятат, че добрата почивка помага за подобряване на паметта, както и за намаляване риска от деменция.
Почивката повишава креативността. Американски и френски учени доказаха, че продължителната релаксация може да подобри способността при решаване на проблеми, креативността и насърчава хората да опитат нови неща. Те твърдят, че творците имат нужда от дълга ваканция.
Почивката изостря концентрацията. Изследователи от Питсбъргския университет (САЩ) установиха, че когато нивото на хормоните на стреса е високо, човек губи концентрация и лесно се обърква. Хората, които работят над 10 часа на ден често се сблъскват с този проблем. Ето защо те имат нужда от продължителна почивка, за да подобрят концентрацията си.
Почивката помага на съня. Английско проучване сочи, че 2 – 3 дни след началото на почивката, качеството на съня се подобрява с до 80%. Ако сте във ваканция, спите повече, не се будите през нощта и не сънувате кошмари. Добрият сън подобрява общото здравословно състояние на човек.

Какво още трябва да знаете?

  • Далечните пътувания помагат на човек да се адаптира към нови среди и повиши креативността му. Доказано е, че хората, които често излизат в чужбина се справят по-лесно с творческите задачи.
  • Не планирайте почивката си. Преживейте 1 – 2 седмици (или дни), през които няма да следвате графици или точно определен план. Така ще релаксирате, както физически, така и емоционално.
  • Забравете за компютъра и телефона. Израелски учени установиха, че хората, които постоянно се обаждат в офиса или проверяват имейла си не могат да си починат напълно.
  • Запознайте се с нови хора. Комуникацията ще намали нивото на стреса.

 

За пълна релаксация Ревита Ви препоръчва

Calmeral, 600 mg

Ge 132 Active, 100 mg

Алайв мултивитамин, 1g

Жълт кантарион, 420 mg

Маточина (лист), 490 mg

Спокойна нощ, 440 mg

Валериана, 525 mg

Валериана (корен), 530 mg

Добро настроение, 471 mg

Глог (плод), 510 mg

Izi Night, 252 mg

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart