Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Какво не знаете за съня?Ако вие сте един от хилядите хора, които имат проблеми със съня, най-вероятно сте чували много интересни (а понякога и абсурдни) предложения за това как да се справите с нощните неразположения.  Преди обаче да дадете 1000 лв. за „уникален” матрак или да пренощувате в някоя болница с кабели на главата, помислете дали не сте жертва на широко разпространените митове за съня.

Мит: Нямате нужда от 8 часа сън.
Факт: Ако  спите по 5 – 6 часа и се събуждате напълно отпочинали, то вие сте истински феномен. Наскоро изследователи откриха генетична мутация, която позволява на някои хора да се възстановяват след по-малко часове сън. Важно е да знаете обаче, че само 1% от населението на земята има тази способност.
Категорично е доказано, че организмът се нуждае от 7 – 8 часа сън.

Мит: Дрямката предизвиква главоболие.
Факт: Някои хора се кълнат, че кратката дрямка ги прави още по-сънливи и предизвиква главоболие. Всъщност има редица доказателства, че 10 – 20-минутният сън е изключително ободряващ. Той подобрява бдителността и повдига настроението. През този кратък период мозъкът произвежда същите вълни, каквито и по време на дълбокия сън през нощта. Добре е да знаете обаче, че ако дрямката продължи повече от 30 минути, рискувате да се събудите дезориентирани и замаяни.  Няма нищо лошо да поспите 10 – 20 минути и в средата на деня. Намерете удобен стол или канапе и се отдайте на краткото удоволствие.

Мит: Упражненията пречат на съня.
Факт: Вярно е, че има хора, които дълго не могат да заспят, ако спортуват преди да си легнат. Други обаче нямат никакви проблеми със съня дори усилено да тичат или да плуват. Добрата новина е, че вече може да се отбиете във фитнес залата след работа или да се отдадете на пилатес и по нощница. Все пак ако тренирате прекалено късно следобед и забележите, че след това не може да заспите, най-добре се упражнявайте сутрин.

Мит: Следобед е време за почивка.
Факт: Доказано е, че човек е по-енергичен и изпълнен с идеи в ранния следобед. Ако обаче ви се спи по време на работата среща в 16 ч., най-вероятно не сте си починали добре през нощта или сте станали твърде рано.

 

 

 

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×

Cart