Search
Филтрирай по...

7 дни без стрес Чувствате се претоварени, изнервени и страдате от безсъние… Може би имате нужда от нашата лесна седмична програма за релаксация.

Понеделник
Мислете за бъдещето. Ако днес се ядосвате, защото някой невъзпитан шофьор ви е засякъл на улицата, дали това ще е от значение след 3 дни, 3 седмици или 3 месеца? Съсредоточете се върху проблемите, които може да имат дългосрочни последици. Напишете с две думи върху лист хартия това, което ви тревожи и как може да го промените. Според специалистите хората постигат по-голям успех, когато следват бавно и методично стриктно начертан план и не се ядосват за дреболии.

Вторник
Време е за приятели. Направете списък на хората, към които бихте се обърнали за помощ – съвет или подкрепа в трудни моменти. Помислете добре и ще осъзнаете, че около вас има достатъчно роднини, приятели и познати, на които може да разчитате за емоционална, физическа или финансова подкрепа. Затънали в проблеми повечето хора смятат, че сами се борят с трудностите. Когато знаете, че близките ви са до вас, по-лесно ще се справите със стреса и ще се чувствате по-устойчиви.

Сряда
Хващайте лопатата. Няма значение дали ще сложите цвете в саксия в стаята си или ще отидете да прекопаете градинката си… Неотдавнашно проучване сочи, че хората, които ежедневно отделят време за растенията си, са по-спокойни и неподатливи на стрес. Оказва се, че прекопаването на цветята (а защо не и на доматите) подобрява настроението и успокоява. Причината според учените е, че физическата активност измества фокуса от стресовия фактор.

Четвъртък
Хайде на чай. Английски изследователи са установили, че ако редовно пиете чай нивото на хормоните на стреса ще падне значително. Тази стара британски традиция успокоява и дори приспива. Най-подходящ е зеленият чай. Важно е обаче той да не се консумира непосредствено преди лягане.

Петък
Някой каза ли масаж…Ако не може да си позволите да отидете на цялостен масаж в известен козметичен салон или СПА център, възползвайте се от масажните столове. Те са разположени почти във всички големи търговски центрове у нас и няколко минути отпускащ масаж струва само 1 лв.

Събота
Напред към Интернет игрите. Според авторите на проучване, проведено в Университета в Източна Каролина, (Грийнвил, САЩ), някои онлайн игри като пъзел, пасианс или судоку намаляват стреса и повишават настроението. Причината е проста – докато играете мислите ви блуждаят, губите представа за времето и се отпускате.

Неделя
Благодарете. Потънали в проблеми хората забравят за нещата, които имат. Отделете малко време, за да се съсредоточите върху онова, което притежавате – любящо семейство, работа, здраве… Не ги приемайте за даденост. Направете списък с конкретни неща, за които сте благодарни. Някои от тях могат да звучат дори абсурдно (като факта, че съпругът ви изхвърля боклука всеки ден или, че сте гледали най-новия филм с Джони Деп онлайн). Те обаче ще ви накарат да осъзнаете, че животът ви е пълен с малки радости, които могат да ви направят щастливи.

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart