Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти

Да ядеш за удоволствие„Яж, за да живееш, а не живей, за да ядеш”, казва една стара поговорка. Факт обаче е, че храната е съществена част от западната култура. За съжаление подложени на силен стрес, притиснати от проблеми в работата и у дома, много хора използват ястията като отдушник на своите проблеми.  Вече се е появил и проблемът „емоционално хранене”, от който страдат милиони хора по целия свят. Жените наблягат на сладоледа, ако любимият човек ги остави, мъжете топят мъката си в кюфтета и бира, ако шефът им се разкрещи… Така без да осъзнават те трупат нежелани килограми и повишават риска от редица болести. Какво всъщност е правилното отношение към храната и как трябва да се отнасяте към нея? Може ли да си върнем насладата от яденето? Предлагаме ви няколко полезни съвета, които ще ви помогнат да се справите с проблема „емоционално хранене”.

Спрете диета.
Много дами ще изпаднат в паника само при мисълта, че трябва да спрат диетата си. Всъщност важно е не какво ядете, а какво е отношението ви към здравословното хранене. „Искам да отслабна 10 килограма за сватбата”, „Пазя диета, защото трябва да съм секси по бански”, „Когато отслабна, ще бъда щастлив (а)”… тези и много други причини са в основата на йо-йо ефекта на диетите. Освободете се от тях. Помислете в дългосрочен план и как нездравословното хранене може да навреди на здравето ви. Съсредоточете се върху мисли като „Искам един ден да съм в състояние да тичам и играя с внуците си”, „Идеалното тегло ще ми помогне да забременея по-лесно”. Важно е да осъзнаете, че диетите и килограмите не трябва да определят решенията ви за живота. Не се оставяйте те да повлияят върху емоциите ви.

Променете речника си.
Няма „лоша” торта или „отвратително мазна баничка”. Тези думи са като съдебно решение, което не може да се обжалва. Когато не категоризирате дадени храни, по-лесно може да се откажете от тях.

Изпитвайте наслада.
В списъка с приятни занимания много хора поставят яденето след секса, а понякога дори и преди него. Важно е обаче да не се наслаждавате само на храненето, а на цялостното приготвяне на ястията. Усетете аромата на продуктите, цвета им, разтъркайте листата на зелето между пръстите си… Това ще ви даде ново усещане за храната.

Забравете за емоциите.
Задайте си въпроса „Гладен (на) ли съм?” всеки път, когато поглеждате към хладилника. Може би сте ядосани, самотни, уморени или просто ви е скучно. Това са едни от най-честите причини, които карат човек да яде. Не посягайте към шоколада само, защото ви е тъжно. По-добре излезте навън и се разходете. Не маскирайте чувствата си с храна. Обадете се на приятел, който ще ви разбере и ще ви помогне да се справите с емоциите.

Водете си дневник.
Едва ли имате представа какво ядете всеки ден. Започнете да си записвате храненията и описвайте начина, по който сте се чувствали. Скоро може да забележите, че посягате към чинията без дори да изпитвате глад.

Запитайте се какво наистина искате.
След обилна вечеря някой ви предлага още едно парче торта… Сигурно си казвате „Защо не! Веднъж се живее.” Всъщност запитайте се какво реално искате. Дали това парче торта ще ви донесе удовлетворението, за което копнеете или пък ще се чувствате по-добре с чифт тесни нови дънки? Нека реалните ви желания определят начина ви на хранене.

Спрете с “лакомствата.”
Ако шефът каже, че последният ви проект е бил пълен провал, не тичайте при кутията с шоколадови бонбони. Скоро ще осъзнаете, че ако посегнете към това лакомство, след това ще се чувствате още по-зле. Опитайте се да поправите грешката си или подобрете настроението с нещо „по-здравословно” като масаж или нов маникюр.

Сложете край на ресторантите.
Имате навик да се виждате всяка седмица с приятелите си на вечеря? Замисляли ли сте се, че има толкова други начини отново да сте заедно, но да не прекалявате с храната или алкохола? Отидете на курс по йога, разхождайте се в парка, посетете някоя изложба.

Яжте бавно.
Ако сте много гладни, сигурно се нахвърляте върху храната и дори нямате време да си поемете дъх. Опитайте се да се насладите на всяка хапка. Яжте бавно и дъвчете продължително. Усетете вкуса, текстурата, миризмата на всяка хапка.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart