Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Съвети за начинаещи спортистиПоздравления! Най-накрая сте взели решение да започнете да спортувате и да подобрите начина си на живот. Трябва да знаете обаче, че ако не сте достатъчно подготвени, упражненията могат да навредят на здравето ви, особено ако имате здравословни проблеми. Започвате да спортувате от утре? Най-добре преди това отговорете на някои важни въпроси.

1. Имате ли сърдечно заболяване и лекарят ви е предупредил, че не бива физически да се натоварвате?
2. Чувствате ли се болка в гърдите, когато спортувате?
3. Изпитвали ли сте болка в гърдите без причина през последните два месеца?
4. Вие ли ви се свят и имате ли двойно виждане?
5. Страдате ли от проблеми с костите и ставите, които могат да се влошат, ако прекалите със спорта?
6. Приемате ли лекарства за високо кръвно налягане?
7. Има ли някаква друга причина, поради която не бива да спортувате?
Ако отговорите с ДА на някой въпроси, по-добре поговорете сериозно с лекаря си преди да започнете да спортувате. В случай че страдате от хронично заболяване (като диабет, артрит или епилепсия) или сте с наднормено тегло и пушите, физическото натоварване може да се окаже опасно за здравето ви. Златното правило при спорта е – „Започнете бавно и постепенно без да се натоварвате”.

Първи стъпки
Много травми и неуспехи са резултат от неправилна подготовка. Ето защо е добре да следвате някои прости съвети и скоро ще забележите резултатите.

  • Носете удобни обувки. Най-добре е да сложите стелки, които да поемат тежестта ви, ако тичате, скачате или танцувате;
  • Облечете подходящи дрехи. Изберете свободно падащ панталон и блуза от памук. Те ще позволят на кожата ви да диша и няма да запарват. Жените задължително трябва да сложат спортен сутиен. Той ще предпази гърдите им;
  • Винаги използвайте предпазни средства – каска, подложки за колената и лактите, очила, шапка или светлоотразително облекло;
  • Избягвайте да слагате тежести на глезените и китките. Те ще променят баланса на тялото ви и могат да доведат до травма.

Кога да спрете?
В повечето случаи чувството за дискомфорт по време на тренировка е нормално и дори неизбежно. Все пак има някои признаци, които подсказват, че тялото ви не може повече и трябва да спрете. Понякога тези сигнали се проявяват по време на упражненията, а друг път часове след като сте излезли от фитнес залата.

  • Имате болка или усещате тежест в гърдите, лявата страна на врата, лявото рамо или лявата ръка;
  • Чувствате се замаяни и объркани;
  • Облива ви студена пот;
  • Имате мускулни крампи;
  • Изпитвате остра болка в ставите, стъпалата, глезените или кости;
  • Сърцето ви бие прекалено учестено.
  • Ако усетите някои от тези симптоми, веднага прекратете заниманията си. В случай че проблемите продължат, незабавно потърсете лекаря си.

Треньор – „Да” или „Не”
Ако за първи път влизате във фитнес залата, най-добре потърсете помощта на някои треньор. Важно е да спазвате и следните правила:

  • Уверете се, че треньорът е достатъчно добре обучен и притежава необходимия сертификат;
  • Споделете с него, ако имате някакво заболяване или физически проблем. Добрите инструктори се интересуват от това още в началото на тренировките;
  • Ако не разбирате добре инструкциите на треньора, попитайте го няколко пъти или го помолете лично да ви покаже. Не е срамно да задавате въпроси. По-добре да попитате, отколкото да се озовете в спешното отделение със сериозна травма.

Ревита Ви препоръчва

Алайв мултивитамин, 1g

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart