Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Преборете киселините в стомахаСъбуждате се с горчив вкус в устата, кашляте постоянно, гърлото ви е възпалено, уморени сте… Може би проблемът са киселини в стомаха. Милиони хора се борят с това неприятно усещане без да знаят, че то може лесно и без много притеснения да се отстрани. Често киселините са предпоставка за по-сериозно заболяване наречено гастроезофагеален рефлукс (ГЕРБ). При него е налице хронично връщане на кисело стомашно съдържимо в хранопровода, което дразни и предизвиква възпаление на неговата лигавица. Най-честият симптом е паренето зад гръдната кост. Киселините също са предпоставка за ГЕРБ. Неприятното усещане причинява още смущения на съня, безпокойство и умора. Важно е да не подценявате ГЕРБ. Доказано е, че това състояние увеличава драстично риска от рак на хранопровода. Предлагаме ви няколко лесни начина да се преборите с проблема.

  • Ограничете приема на кисели храни като грейпфрут, портокали, домати или оцет.
  • Пикантните храни също предизвикват киселини. Забравете за черния пипер и лютите чушки.
  • Не лягайте поне 3 часа след като сте се наяли. Когато седите или стоите, гравитацията помага на стомашните киселини по-лесно да се справят с храната, която да преминат от стомаха в червата.
  • Забравете мазните храни. Пържените картофи и чийзбургерите лесно предизвикват киселини.
  • Избягвайте напитки, които помагат на стомашните киселини да се върнат нагоре. Сред тях са алкохолът, кофеиновите и газираните напитки.
  • Размерът има значение – слагайте по малко в чинията си и се стремете да не преяждате. Ако претоварите стомаха си, най-вероятно ще се сблъскате с повечето симптоми на ГЕРБ.
  • Яжте бавно. Специалистите съветват да оставяте лъжицата (вилицата) между всяка хапка, да разговаряте със сътрапезниците си или да гледате телевизия.
  • Забравете за тесните дрехи. Коланът, поясът, чорапогащникът може да причинят постоянни киселини в стомаха.
  • Ограничете стреса. Силното напрежение често води до увеличено производство на стомашни киселини.
  • Отслабнете. Ако килограмите ви са в повече, опитайте се да се сбогувате с тях, но не чрез драстични диети. Хората с наднормено тегло се оплакват от киселини много повече от останалите.
  • Дъвчете дъвка. Малко хора знаят, че дъвченето на дъвка стимулира производството на слюнка, която неутрализира стомашната киселина.
  • Ако имате киселини след тренировка, решението е да пиете повече вода. Хидратацията помага на храносмилането.
  • Потърсете подходящи природни средства за справяне с проблема. Женското биле и лайката успокоява дразненето на лигавицата на хранопровода. Пробиотиците пък помагат за работата на храносмилателната система.
  • Водете си дневник, в който записвайте всичко, което хапвате и как ви се отразява. Скоро ще разберете кои храни предизвикват киселини.
  • Спрете цигарите. Доказано е, че пушачите се оплакват от киселини в стомаха много по-често от останалите. Това е прекрасна причина да се сбогувате с този вреден навик.
  • Някои лекарства могат да причинят неприятното парене. Поговорете с лекаря си дали не може да ви предложи антернативни медикаменти.
  • Спете на висока възглавница или повдигнете леглото си с няколко сантимента. Скоро ще забележите, че киселините намаляват.

Ревита Ви препоръчва

Лайка (цвят), 350 mg

Женско биле (корен), 450 mg

Примадофилус, 63 mg

Примадофилус кидс, 80 mg

Перли Ацидофилус

Перли IC (интенз)

Перли YB (ферментационен баланс)

Перли WINTER + (зимен сезон)

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart