Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Какво трябва да знаете за дрямкатаСпециалистите препоръчват да спите по 7–8 часа в денонощие. Повечето хората обаче не могат да си позволят този „лукс”. Безсънието обаче се отразява изключително негативно на здравето. Дрямката е решение на този проблем.

Дрямка на обяд помага да се съсредоточите.
Ако се чувствате напрегнати и под стрес, дрямката след обед е чудесен начин да се почувствате освежени и да се концентрирате по-добре. Проучване на изследователи от калифорнийския университет „Бъркли”, проведено през 2010 г. показва, че младите хора се справят по-лесно със задачите си, ако са спали поне 90 минути след 14 ч. „Следобед човек се чувства изнервен, уморен, не може да се концентрира и не му се работи”, казва проф.  Дона Аранд, ръководител на проучването. „Достатъчно е да заспите само 20 минути след обедната почивка, за да сте отново свежи и в настроение.”

Дрямката намалява риска от сърдечни заболявания.
Дрямката ви прави по-бодри и повдига настроението ви. Но освен това тя намалява риска от опасни сърдечни заболявания като инфаркт и инсулт. Има проучвания, които сочат, че хората, които са спали само 6 часа в денонощие се излагат на по-голям риск от сърдечни проблеми. „Сънят през деня има възстановителен ефект. Доказахме, че хората, които дремват за 30–40 минути по-рядко влизат в болница с инфаркт или инсулт”, казва професорът по психология и неврология Сара Коклин.

Кога да подремнете?
Ако сте били в Испания, сигурно знаете, че след обед всички офиси и магазини затварят за сиеста. Това не е случайно. Учените смятат, че най-подходящото време за кратка дрямка е между 14 – 16 ч. По това време има естествен спад на енергията. Доказано е, че дори да дремнете за малко, това няма да се отрази негативно върху съня ви през нощта. Лекарите обаче предупреждават да не спите след 17 ч. Ще се събудите с главоболие и лошо настроение.

Използвайте аларма.
Алармата е прекрасен начин, за да се будите сутрин. Тя обаче е безценна, ако обичате да си подремвате. „Много хора се тревожат, че като заспят през деня, ще се събудят след часове. Това прави сънят им неспокоен и тревожен. Ако знаят, че алармата ще ги събуди, без проблем могат да се отпуснат за 20 минути”, казва проф. Аранд.

Време е за лекар.
Ако спите достатъчно – през нощта и през деня, но все още се чувствате уморени и унили, може би е време да отидете на лекар. Възможно е да страдате от сънна апнея или друго сериозно заболяване.

Идеалното място за дрямка.
Не мислете, че ще си починете много, ако спите на бюрото. Точно както през нощта и дневният сън се нуждае от атмосфера. Затова най-добре легнете удобно на леглото си или на някое голямо кресло. В стаята трябва да е хладно и тъмно. Всички тези елементи допринасят за дълбок и успокоителен сън.

Ревита Ви препоръчва

Izi Night, 252 mg

Жълт кантарион, 420 mg

Спокойна нощ, 440 mg

Добро настроение, 471 mg

Дамиана (лист), 400 mg

Маточина (лист), 490 mg

Глог (плод), 510 mg

Валериана (корен), 530 mg

Валериана, 525 mg

Мелатонин, 2.5 mg

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart