Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Ползата от суперхранитеТерминът „суперхрана” навлиза все по-често в ежедневието. Знаете ли обаче кои са тези храни и как действат? Специалистите са категорични, че това са храни, които влияят благотворно върху човешкото здраве и увеличават устойчивостта на организма към редица болести.

Пробиотиците
В червата живеят милиарди бактерии, които представляват над 80% от имунната система на човек. Начинът на живот, храненето, стресът, токсините убиват тези бактерии и тялото отслабва. Така организмът остава незащитен срещу вредните външни въздействие и се разболява. Пробиотиците регулират микробния баланс в храносмилателната система. Доказано е, че те облекчават състояния като алергии, чревни проблеми, инфекции на пикочните пътища, намаляват стреса и най-вече повишават имунната система. Важно е да се знае, че пробиотиците трябва да се приемат превантивно и така ще имат по-голям ефект.

Чесън.
Чесънът е природен антибиотик. Той е мощен антиоксидант и помага на тялото да се пребори с всички инфекции, лошите бактерии и патогените. Специалистите препоръчват  да консумирате чесън всеки ден. Проблемът е, че ако ядете суров чесън, ще забележите, че не само устната кухина, но и цялото тяло започва да мирише по специфичен начин. Понякога се получава и диария. Всъщност това е начинът чесънът да пречисти организма. Може да го приемате и като хранителна добавка, за да избегнете неприятната миризма.

Зеленчуците богати на витамин C
Витамин С помага на желязото да се абсорбира и на клетките да образуват колаген. Освен това той е един от най-силните антиоксиданти, които предлагат защита от свободните радикали. Витамин С е силно оръжие срещу респираторните заболявания. Най-добрите източници на този витамин са червените чушки, броколите, брюкселското зеле, кивито, портокалите и др. Подобно на добрите бактерии и витамин С също се изчерпва от организма. Стресът, токсините, неправилното хранене водят до дефицит на витамин С. Важно е да знаете, че при готвене витаминът може да се унищожи. Ето защо зеленчуците трябва да се консумират в сурово състояние. Добра алтернатива са хранителните добавки.

Зеленчуците богати на желязо
Често жените страдат от дефицит на желязо. То обаче е жизнено важно, защото се грижи за регулиране на хемоглобина. Желязото помага на организма да се справи с ненужните вещества и не на последно място транспортира кислорода до всички клетки. Дефицитът на желязо води до отслабване на организма, който става много податлив на редица заболявания особено през зимата. Най-добрите източници на желязо са червените меса. За вегетарианците се препоръчват спанака, руколата, магданоза, зелето, грахът и сладката царевица. Морските водорасли също са богат източник на желязо.

Водата
Живителната течност е пренебрегвана от много хора. Някои дори смятат, че тя не може да се включи в списъка със „суперхрани”. Организмът обаче има нужда от много вода, защото тя помага за изчистване на отпадъците и регулира работата на всички клетки. Когато човек е дехидратиран, тялото му не работи на пълни обороти. Добре е да знаете, че напитките, които съдържат кофеин водят до силно обезводняване.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart