Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Хапвайте здравословноРядко се говори за психология на храненето. Много хора се подлагат на диети, на опасни операции за намаляване на теглото, но малко се съсредоточават върху това какво точно представлява здравословното хранене. Специалистите са категорични, че не диетите и изтощителните физически упражнения ще ви помогнат да се справите с килограмите. Преди да започнете тази битка трябва да промените отношението си към храната.

Осъзнато хранене. Знаете ли, че има забавяне между консумирането на храна и способността на мозъка да осъзнае ситост. С други думи човек може да яде повече без да има реална нужда от това. Ето защо диетолозите съветват да се съсредоточите върху осъзнаването на храненето. Това означава да ядете бавно, да дъвчете старателно и да мислите върху това, което правите. Фиксирайте се върху вкуса, текстурата, аромата на поетото ястие. Много хора се хранят, докато говорят по телефона, гледат телевизия или работят. Това поведение трябва да бъде обуздано. Важно е, когато сядате на масата да отдадете необходимото уважение на храната. Дъвчете продължително. Най-добре е да спрете, когато сте почти сити, но не и преяли. Съвсем скоро мозъкът ви ще изпрати сигнал, че вече нямате нужда от повече храна.

Хранителни дневници. В продължение на седмица следете внимателно всичко, което хапвате. Обърнете внимание не на количеството, а на причината защо сте го изяли. Може да установите, че не ядете само, защото сте гладни, но и защото се опитвате да потушите някакви неприятни чувства като отегчение, тревожност, депресия, скука… Емоционалното хранене е огромен проблем, с които повечето хора не са на ясно. Когато осъзнаете причините, поради които посягате към сладкишите, ще може да намерите и решение за тях. Диетолозите казват, че над 95% от хора, които си водят дневник остават изненадани, от това, което са записали там.

Преборете мозъка. Изследвания показват, че когато хората имат повече храна пред себе си, те я изяждат цялата. Ако порцията е малка – се задоволяват с нея. Опитайте се да излъжете мозъка си. Сипвайте си в малки чинии и яжте бавно. Скоро ще забележите, че вместо голяма купа супа, сте напълно сити и с една малка. Порциите в малките съдинки ще изглеждат огромни и мозъкът ви няма да ви притиска да хапнете още.

За стройна фигура Ревита Ви препоръчва

Метаболик ресет ванилов шейк, 31.5 g

Метаболик ресет ягодов шейк, 31.5 g

Метаболик ресет шоколадов шейк, 31.5 g

Кокосово масло, 474 ml

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart