Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Омега-3 защитава коститеКомбинацията от упражнения и приемането на Омега-3 увеличава костната плътност при жените и намалява риска от остеопороза. Резултатите са от съвместно американо-иранско проучване. Изследователите са категорични, че ако вземате всеки ден от важните ненаситени мастни киселини и правите аеробни упражнения в продължение на 20 минути няма защо да се притеснявате за костите си. Проучвания сочат, че 19% от жените в менопауза се сблъскват с проблеми в костите и ставите, а това води до множество опасни фрактури на бедрата, гръбначния стълб и китките.
В тестовете, продължили 24 седмици, взели участие 79 здрави жени на възраст между 50 и 75 години. Те били разделени на четири групи. Доброволките от първата група не променили начина си на живот. Тези от втората трябвало само да приемат хранителни добавки. Жените от третата група спортували, но не вземали Омега-3. Четвъртата група била от дами, които ежедневно се упражнявали и приемали ненаситени мастни киселини. Ежеседмично учените измервали костната плътност на всички доброволки. В края на изследването се оказало, че костите и ставите на жените от четвъртата група значително заякнали. Костната им плътност се увеличила както на гръбнака, така и на таза и бедрата. Изследователите не намерили промяна в състоянието на доброволките от останалите три групи.
Около 75 милиона души страдат от остеопороза в Европа, САЩ и Япония. Дамите са четири пъти по-застрашени от мъжете.

Ревита Ви препоръчва

Ленено масло, 1300 mg 57% АЛК

Ленено масло, 1000 mg 57% АЛК

Ленено масло, 474 ml

Ленено масло, 474 ml супер лигнан

Ленена пудра, 454 mg

Тази публикация има 2 коментари

  1. sto se otnasia do dvizenieto mislia 4e ne e viarno,maika mi na selo neprekasnato e v dvizenie ,ima rabota vsi4ko sama si pravi i ima osteoporoza boliat ia stavite..ot dvizenieto ne se li iznosvatstavite pove4e

    1. Здравейте, Диди,
      Първо, в статията се говори за изследване направено на здрави жени и второ, от движение до движение има разлика. Работата на село е по-скоро тежък физически труд, неравномерно натоварващ определени стави и мускулни групи, отколкото умерено раздвижване на всички стави и мускули, каквото правят упражненията. Ако теглото на Вашата майка е наднормено, а дори и да не е, но тя по цял ден е на крака и всичко сама си прави, това натоварва предимно коленните и глезенни стави, хрущялът се смачква и атрофира от непрекъснатия натиск, смазващата течност намалява и това сухо триене причинява болка. Болят я и ставите на ръцете, разбира се, по цял ден ги товари, кога яла, кога не, кога почивала, кога казала “хайде и това да свърша”. Студено, горещо, дъжд, сняг – селската работа не чака! А студът и влагата водят до спазъм на съдовете, храненето на тъканите се нарушава, болката се увеличава. Горещината пък разширява венозните съдове и води до застой в кръвообръщението със същия краен резултат – увредено хранене на тъканите, нарушено отделяне на токсините от метаболизма и болка. С възрастта и сърцето отслабва, а това допълнително затруднява храненето на тъканите. А недостигът на хранителни вещества, на енергия, води до слабост и болка. В общи линии това става от работата на село. От друга страна упражненията, за които се говори в статията, задълбочават дишането и снабдяването на тъканите с кислород, раздвижват всички стави и мускулни групи, подобряват кръвообръщението, метаболизма и храненето на тъканите, улесняват детоксикацията и оздравителните процеси.

      Поздрави,
      д-р Аелита Петрова
      лекар биохимик
      рейки мастер

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart