Search
Филтрирай по...

Билки и храни за дълъг живот Гените, стресът, храненето, околната среда… комбинацията от всички тези фактори играе ключова роля при стареенето, но е и ключът към дългия и здравословен живот. Все още не може да промените генетичната си предразположеност, но хранителните навици са във вашите ръце. Има някои храни и хранителни добавки, които задължително присъстват на трапезата ви.

Боровинки и малини
Дневната доза от плодове може да предотврати увреждането на ДНК, които често води до рак или деменция. За предпочитане е да приемате пресни боровинки, къпини и малини. В сезоните, когато ги няма вземайте хранителни добавки, които напълно се усвояват от организма. Те са пълни с антиоскиданти, които унищожават свободните радикали.

Цитрусови плодове
Цитрусовите плодове са отличен източник на витамин C. Той е един от най-силните антиоксиданти – предпазва от образуването на тумори и подсилва имунната система. Витамин С е необходим за производството на колаген и е от значение за поддържането на кожата, сухожилията и кръвоносните съдове. Може да приемате витамин С на таблетки, но се препоръчва такъв, който се усвоява бързо от организма и не се изхвърля с урината.

Зелени зеленчуци
Те са богати на полезни вещества, които стимулират ензимите в тялото, отговорни за унищожаването на канцерогени. По този начин консумацията на зелени зеленчуци като броколи и зеле намаляват риска от рак.

Черен шоколад
Флавоноидите в шоколада помагат за по-добрата работа на сърцето и поддържат кръвното налягане в нормални стойности. Немско проучване показва, че хората на възраст 35 – 65 години, които консумират черен шоколад по-рядко получават инфаркт или инсулт.

Грозде
Червеното грозде съдържат ресвератрол, който подобрява работата на сърдечно-съдовата система и намалява риска от болестта на Алцхаймер. Смята се, че редовният прием на екстракт от грозде удължава живота.

Ядки
Богати на незаменимите омега-3 мастни киселини ядките поддържат правилната функция на сърцето. Те са изключително здравословна закуска. Доказано е, че бадемите, които имат по-високо съдържание на флавоноиди, намаляват оксидативния стрес, отговорен за сърдечните проблеми.

Мазни риби
Мазните риби (като сьомгата) са богати на омега-3. Ето защо експертите препоръчват поне веднъж седмично да консумирате тези морски дарове. Омега-3 (която се намира в лененото масло) предотвратява болести на сърцето, както и намалява риска от някои ракови образувания.

Домати
Доматите са едни от малкото храни, които съдържат ликопен – антиоксидант, който пази от сърдечни проблеми и рак. Освен това той увеличи естествената способност на кожата да филтрира вредните лъчи на слънцето. Важно е доматите да се консумират сурови или да се приемат хранителни добавки, в които ликопенът е извлечен по специална технология.

Пълнозърнести храни
Американски изследователи са установили, че хората, които консумират повече пълнозърнести храни живеят по-дълго. Те рядко страдат от висок холестерол, затлъстяване, получават инфаркт или инсулт. Консумацията на тези храни намалява риска от сърдечни проблеми до 56%  при мъжете и до 59% при жените.

Кисело мляко
То е най-добрият източник на калция, но и на пробиотици. Проучвания сочат, че консумацията на кисело мляко рязко намалява опасността от диабет тип 2 и подсилва имунната система. За съжаление напоследък живите бактерии в много видове кисели млека са недостатъчни. Затова се препоръчва приемът на пробиотични добавки.

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

// Трейкинг код ЕТАРГЕТ //
×

Cart