Search
Филтрирай по...

Повече сън, по-малко килограмиСънят е здраве, казват старите хора. Но знаете ли, че докато спите тялото ви изгаря  мазнини и може да отслабнете без трудни диети и спорт. Много холивудски звезди прибягват до този малък трик, за да изглеждат перфектно. Проучвания сочат, че съвременният човек спи все по-малко и постоянно наддава на тегло. Едновременно с това се чувства уморен, раздразнителен и в лошо настроение. Къде е тайната на добрия сън и отслабването?

Безсъние = стрес
Без съмнение световната икономическа криза се отразява негативно върху здравословното състояние на човек – безсъние, емоционалното хранене, стрес… Резултатите са повече от тъмни кръгове под очите и разрошена коса. Липсата на достатъчно почивка през нощта води до тревожност, чести промени в настроението, липса на сексуално желание и като цяло – по-ниско качество на живот. Изследвания сочат, че човек е по-щастлив, когато спи повече, отколкото когато има по-голяма заплата. Лекарите смятат, че сънят може значително да повиши жизнения стандарт в условия на икономическа криза.

Безсъние = наднормено тегло
Безсънието има и още едно много неприятно последствие – наддаване на тегло. Липсата на достатъчно почивка създава хормонален дисбаланс в организма и метаболизмът се забавя. Ако не почивате достатъчно, чувството на глад ще се засили. Доказано е, че хората, които не спят достатъчно постоянно са гладни. Те копнеят за сладки и тестени храни. Сънят всъщност може увеличава способността на тялото да гори мазнини. Докато си почивате организмът усвоява въглехидрати, които ефективно се използват като източник на енергия на сутринта. Липсата на достатъчно сън пречи на метаболизма и води до натрупване на мазнини. Резултатът е няколко килограма отгоре.

Време е за лягане
Ако страдате от безсъние, опитайте се да промените начина си на живот. Спортувайте повече (но поне 2 – 3 часа преди да легнете). Опитайте с пилатес, танци, аеробика или йога. Упражненията ще намалят нивото на хормоните на стреса.
Обърнете внимание на диетата си. Хапвайте повече зеленчуци и плодове. Пригответе си лека вечеря – без месо и млечни продукти. Не прекалявайте с количеството. Много трудно се заспива с пълен стомах.
Вземайте хранителни добавки. Има няколко билки, които успокояват нервната система и са гаранция за добрия и спокоен сън. Жълтият кантарион ще ви помогне да се отпуснете и да не мислите за проблемите си. Комбинацията от валериан, хмел и шлемник е най-доброто решение при безсъние и нервно напрежение. Тези билки намаляват стреса и притесненията изчезват. Те действат отпускащо и повишават ефективността, качеството и продължителността на съня. „Тежката артилерия” при безсънието е мелатонинът (хормонът на съня). С напредването на възрастта организмът произвежда все по-малко мелатонин. Това  е и причината по-старите хора да заспиват трудно и да се събуждат рано. Може да намерите мелатонин на таблетки и да си осигурите пълноценна почивка. Аромотерапията също не е за пренебрегване. Проветрете добре спалнята си, приглушете светлината и запалете няколко ароматни свещи. Лавандулата има успокояващ ефект. Оставете я да гори поне час, за да наситите въздуха с прекрасния й аромат.

За добър сън Ревита Ви препоръчва

Izi Night, 252 mg

Валериана (корен), 530 mg

Валерианa, 525 mg

Лайка (цвят), 350 mg

Мелатонин, 2,5 mg

Глог (плод), 510 mg

Спокойна нощ, 440 mg

Добро настроение, 471 mg

5-Хидрокситриптофан, 50 mg

Жълт кантарион, 420 mg

Коча трева (билка), 380 mg

Дамиана (лист), 400 mg

Маточина (лист), 490 mg

Хмел (цвят), 310 mg

Червено цвекло (корен), 500 mg

Шизандра (плод), 580 mg

Пресечка/ Благословен трън (билка), 390 mg

Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

×
×

Cart