Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Витамини и билки за здраво сърцеЧерната статистика сочи, че България е на челно място по смъртност от сърдечно-съдови заболявания. Все повече хора умират от инфаркт или инсулт. Лекарите са категорични, че възрастовата граница е пада с всяка изминала година. Сърдечните болести вече са се превърнали в истинска епидемия, която заплашва всеки от нас. Специалистите са на мнение, че най-доброто, което човек може да направи е да предпази сърцето си преди да е станало късно. Здравословната диета, редовните упражнения, спокойствието подобряват работата на сърдечно-съдовата система. Има още няколко лесни стъпки, които може да предприемете.
Витамини, минерали и микроелементи
•    Витамини: Доказано е, че витамин С и витамин В комплекс помагат за предотвратяването на сърдечните заболявания. Витамин Е пък предпазва артериите от втвърдяването, при което стените им стават по-дебели и това пречи на нормалния кръвоток.
•    Минерали: Магнезият е особено важен за добрата работа на сърцето. Той отпуска кръвоносните съдове и по този начин кръвта се предвижва по-лесно до всички органи. Медта регулира нивото на холестерола и контролира кръвното налягане. Калият също поддържа кръвното налягане ниско и пази от инсулт. Селенът пък предпазва сърцето от негативните ефекти на някои лекарства.
•    Коензим Q10 (Co-Q10): Наскоро учени установиха, че това вещество е ключово за добрата работа на сърцето. Хора, които страдат от дефицит на коензим Q10 имат висок холестерол и рискът от инфаркт и инсулт при тях е много голям..
•    Омега-3 мастни киселини: През последните 25 години са направени над 4500 проучвания по цял свят за ползата от Омега-3 мастните киселини. За съжаление малцина ядат достатъчно риба, за да си осигурят необходимите нива на тези незаменими мастни киселини. Ето защо се препоръчва те да се приемат като хранителна добавка.
•    Соят: Соята и соевите изофлавони са един от най-популярните средства за защита на сърцето.

Билки
•    Глог: Растението се използва широко от лекарите в цяла Европа. То регулира нивата на кръвното налягане и холестерола.
•    Чесън: Има доказателства, че „ароматното” растение понижава холестерола и триглицеридите. По този начин той предотвратява инфаркт или инсулт. Ако не харесвате миризмата на чесън може да го вземате като хранителна добавка.
•    Екстракт от гроздово семе: Въпреки че наблягат на мазните храни, французите рядко се оплакват от сърдечни проблеми. Тайната е в червеното вино и в антиоксидантите, които то съдържа. Ако не пиете вино, може да си набавите полезните вещества на таблетки.

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart