Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Тайната на храносмиланетоПразниците наближават, а с тях и богатите трапези и радостните усмивки. Често тържествата са причина хората да си позволяват повече хапване и пийване. Резултатът – подут корем, спазми, киселини или просто лошо храносмилане. Предлагаме ви няколко лесни съвета, които ще ви помогнат да се справите с този проблем и да се радвате на една страхотна Коледа и много весела Нова година.

Дъвчете бавно
Празниците са повод да се видите с роднини и приятели. Събрани около трапезата хората се наслаждават на компанията на околните. Процесът на храносмилане започва още в устата. Ето защо е важно да дъвчете бавно и всеки залък. Когато примлясквате продължително, давате време на организма да извлече всички необходими хранителни вещества. Освен това соковете, които се отделят в устната кухина забързват процеса на преработка. Поговорете малко със събеседника си преди следващата хапка. Запомнете, че мозъкът има нужда от около 20 минути, за да сигнализира на тялото, че сте сити. Колкото по-бавно се храните, толкова по-добре.

Опасните вкусотии
Традиционните коледни и новогодишни рецепти включват много сладки и мазни храни. Те често предизвикват киселини и са основните виновници за натрупаните на излишни килограми. Освен захар и наситени мазнини, наднорменото тегло също влошава храносмилането. Забранените храни са: шоколад, кофеин, пържени картофи и кюфтета, алкохол и сладки лакомства. Хапвайте по малко и с мярка.

Помогнете на стомаха
Погрижете се за тялото си през празниците. След обилната вечеря може да вземете лайка, мента или джинджифил. Всички те подпомагат доброто храносмилане. Чай от копър също ще облекчи подуването на стомаха. Най-добре е обаче да пиете пробиотици. Тези „добри” бактерии се грижат за правилната работа на стомаха и червата.

Време е за разходка
Не е нужно всеки ден да ходите във финтес залата за 2 часа. Една от тайните на доброто храносмилане е леката 10 – 15 минутна разходка след вечеря. Тя помага на храната да слезе надолу по храносмилателния тракт. В допълнение може леко да масажирате стомаха и корема си с длан по посока на часовниковата стрелка.

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart