Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Ако антидепресантите не действат...Много антидепресанти не са ефективни при хора с по-леки случаи на депресия. Това се твърди в скорошно проучване на Американската медицинска асоциация. „Консултацията с лекар е задължителна, дори да се чувствате тъжни или просто уморени. Само специалист може да ви каже дали сте изпаднали в депресия или негативните чувства са ви завладели за кратко време. През зимата се забелязва и т.нар. сезонна депресия, която отминава с настъпването на пролетта”, се казва в доклада на лекарите. Клиничната депресия е заболяване, което включва много фактори – тъга, загуба на интерес към каквито и да е занимания, умора, липса на енергия и др. Потърсете лекарска помощ, ако това състояние продължи повече от 2 седмици. При клиничната депресия се забелязва промяна на нивата на хормоните на щастието – серотонин и допамин. Сезонните разстройства пък се регистрират през зимата, когато затворен у дома човек не получава достатъчно Витамин D. „Без значение каква е причината за депресията, винаги трябва да се потърси специализирана помощ – консултация, психотерапия, групи за подкрепа”, се казва още в доклада. Лекарите дават и няколко съвета при лечението.

  • Важно е човек да осъзнае, че депресията не е недостатък на характера. Тя може да повали всеки. Пациентът трябва да приеме себе си в тази ситуация без да се обвинява. Разговорите с близки хора са най-важни.
  • Консултирайте се с лекар. Често депресията е резултат от друго, по-сериозно заболяване – диабет, сърдечни проблеми и т.н.
  • Хранете се правилно – пълнозърнестите храни, плодовете, зеленчуците и простите протеини са много важни при лечение на депресия. От значение е в диетата да се включват и достатъчно омега-3 мастни киселини. Избягвайте кафето и алкохола, които влошават ситуацията.
  • Антидепресантите не действат при леките случаи на депресия. Вземайте хранителни добавки, които ще ви помогнат да се възстановите. Доказано е, че билките и суплементите са най-доброто решение при сезонна депресия. Жълтият кантарион помага за регулиране нивата на серотонин и допамин. При по-леките случаи на депресия той е идеално средство за справяне с проблема.
  • Дори да сте уморени и без достатъчно енергия, спортувайте. Редовните физически упражнения са ключов фактор към облекчаване на депресията. 30 минути на ден намалява тежестта на симптомите с до 50%. Разхождайте се, плувайте, танцувайте. Намалете стреса и спете поне по 7 часа на ден. Това й едно от най-ефективните решения при лека форма на депресия.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart