Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Вечерта пред телевизора сте се осолили добре с пуканки или чипс, пили сте кола, бира или сокове на корем и на сутринта се чувствате като подгизнала гъба. Какво трябва да направите?

Най-вероятно тялото ви е задържало повече течности, отколкото се счита за нормално. Това не е болест за умиране, но е страшно досадно и неприятно, особено на работното място, информира naturalhealthmag.com

Телесните течности, включително кръв, са около 60 % от теглото на повечето жени. Те съдържат вода, соли, електролити (минерали като натрий и калий) и други вещества, чиито нива се регулират от вашите хормони и бъбреци. “Тялото ви трябва да поддържа баланс между натрий и вода”, казва д-р Джозеф Дж. ВербалисVerbalis, шеф на катедрата по ендокринология и метаболизъм в университета Джорджтаун във Вашингтон. Експертът по проблемите с нарушенията на телесните течности обяснява, че когато се наруши съотношението между водата и натрия и той стане по-разреден, тялото започва да задържа течности и резултатът е подуване на корема.

Поради хормонални промени, задържане на течности често се наблюдава и по време на предменструалната фаза на цикъла на жената или при бременност. Подпухналост, която не е свързана с ПМС или бременност, обикновено се дължи на преяждане, което дебалансира производството на инсулин и по такъв начин бъбреците задържат натрий и вода, казва д-р C. Уейн ендокринолог и клиничен диетолог от Вашингтон. И препоръчва освен избягване на преяждането, следните промени в начина на живот и природни средства, които да помогнат за извеждането на течности от здравото, но подуто тяло.

  1. Колкото и нелогично да звучи, но трябва да пиете още повече вода, за да спадне подуването на корема. „Когато не се пие вода, тялото започва да отделя хормон, който допълнително намалява количеството на отделяната урина“, обяснява Моли Кембъл, програмен директор по правилно хранене в клиника в Ню Орлиънс.
  2. Избавете се от вредния навик да солите всичко обилно. Солените храни са най-честата причина за задържането на течности. Допустими са 2300 мг сол на ден, а ако сте на възраст над 40 години 1500 мг. Максимум.
  3. Яжте повече зеленчуци и подправки с диуретично действие: краставици, целина, патладжани, магдагданоз, кориандър, кардамон. Тези храни имат високо съдържание на вода и съдържат минерали като калий и магнезий. Така действат като фитохимикали, осигуряващи подходящ баланс на течностите в организма, обяснява директорът на центъра по хранителни добавки и спортна медицина в университета в Питсбърг.
  4. Пийте като диуретици сок от червена боровинка и различни чайове – черен, зелен, лайка. Още по-добър е ефектът, ако те се приемат като екстракти, препоръчва основателят на Института по естествени продукти в Сан Франциско д-р Кристофър Хобс.

Срещу подуване на корема Ревита Ви препоръчва:

Хигияфлор покет 400 mg, за плосък корем

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart