Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Яденето на много зеленчуци и плодове – най-малко пет порции дневно – е важна част от грижи за здравето и може значително да намали риска от диабет тип 2, твърдят учени, цитирани от vitaminshoppe.com.

Изследователите са проучили информация за начина на хранене на 3 704 възрастни мъже и жени, 653 от които са имали диабет тип 2. Чрез сравняване на количеството и разнообразието на зеленчуци и плодове, консумирани от участниците със или без диабет, авторите на изследването установяват как тези хранителни навици са свързани с шансовете да се предотврати болеста.

Ето какво са открили те:
– Изяждането на   5,7 порции плодове и зеленчуци на ден води до 21% по-ниска вероятност от диабет в сравнение с хората, които са употребяват средно 2,1 порции дневно.
– Употребата на 2,6 растителни порции дневно води до 24% по-ниска вероятност от диабет в сравнение с хората, които ядат средно по 1,1 порции,
– Вкючването в храната на 11.4 различни вида зеленчуци всяка седмица води до 23% по-ниска вероятност от диабет, в сравнение с хора, които употребяват седмично средно по 5,5 растителни вида
– 6,9 различни видове плодове всяка седмица води до 30% по-ниска вероятността от диабет в сравнение с хора, които похапват средно на седмица 2,0 вида плодове.
– 16,3 различни видове зеленчуци и плодове, изяждани всяка седмица,  водят до 39% по-ниска вероятността от диабет, в сравнение с хора, които ядат седмично средно по 8 зеленчукови и овощни видове.

Според експерта по храненето Сюзън Дикинсън, данните от това проучване показват нагледно на хората с различни възможности по колко плодове и зеленчуци да употребяват в храната си, за да се предпазят от диабет.

Ревита Ви препоръчва:

Плодов антиоксидант, 450 mg

Зеленчуков антиоксидант, 450 mg

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart