Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Учените твърдят, че дефицитът на витамин D може да предизвиква здравословни проблеми на милиони хора. Облачното небе през зимата, студеното  време и възрастта могат да доведат до недостиг на витамин D. Излагането на слънце е основен източник на витамин D, но продължителността на сезоните, географската ширина, облачната покривка, смогът и слънцезащитните продукти могат да намалят излагането на UVB лъчите и синтезирането на витамина. През зимата, най-вече в северните райони, UVB лъчи не са достатъчно силни, за да се образува витамин D чрез кожата. Недостигът на витамина е по-висок при  хора с по-тъмна кожа. Избягването на мазна храна и на мазна дива риба (най-добрият хранителен източник на витамин D), както и неизлагането на слънце водят до дефицит на витамин D.

Учените настояват за увеличаване на препоръчителната дневна нужда от виталин D на 1000 IU на ден за възрастните хора под 50 г. Увеличените нива на витамин D и на калций намаляват риска от развитието на някои видове рак, най-вече колоректален рак, рак на гърдата и на дебелото черво.

Витамин D има важна роля за изграждането на костите и за здрави зъби: едно изследване, публикувано в Американския справочник за медицински храни разкрива, че хранителните добавки с витамин D и калций намаляват чувствително риска от рак при жените в постменопауза. Учените са установили, че по-високата концентрация на витамин D в кръвта намалява риска от рак. Друго изследване показва, че жените, които консумират повече витамин D и калций, намаляват риска от рак на гърдата преди менопаузата.

Едно изследване доказва връзка между ниските нива на витамин D при майката и пет пъти увеличаване на риска от еклампсия, тежко усложнение по време на бременност. Други изследания показват, че повече от половината юноши страдат от дефицит на витамин D, което увеличава риска от остеопороза и други здравословни усложнения през по-нататъшния им живот. При възрастните, ниските концентрации на витамин D в кръвта се свързват с рак, високо кръвно налягане, диабет или увеличен риск от фрактури.

Достатъчният прием на витамин D по време на детството намалява риска от рахит, а при възрастните предпазва от остеомалацията (недостатъчна минерализация). Дефицитът на витамин D се свързват със слабост в мускулите, както и с различни заболявания и болка. За да минимизирате риска, свързан с излагането на UVB лъчите, и за да максимизирате ползите от витамин D, приемайте хранителни добавки и правете кратки слънчеви бани за оптимално ниво на витамин D.

По време на изследване, засягащо хоспитализирани жени с фрактури в тазобедрената област в следствие на остеопороза, става ясно, че 50% от тях имат недостиг на витамин D.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart