Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Отговорът на този въпрос е много добре обяснен в Наръчник за детското хранене, изготвен от учените в университета в Иейл. Простите захари се храносмилат много бързо. При хората, независимо от тяхната възраст, захарта от един шоколад или от газирана напитка оказва моментален ефект върху кръвната захар. За да се избегне застрашително покачване, панкреасът отреагира като произвежда големи количества инсулин. От своя страна, инсулинът понижава радикално кръвната захар, така че след 3 до 5 часа нейните стойности ще са твърде ниски. В отговор организмът произвежда адреналин, който ни прави нервни и раздразнителни.

Консумирането на комплексни въглехидрати, както и балансираното хранене, позволяват да се избегнат резките промени на стойностите на кръвната захар. Феноменът е лесен за разбиране. Една сладка газирана напитка вкарва глюкоза в кръвта с приблизително по 30 калории на минута. Но комплексните въглехидрати и нишестето се храносмилат по-бавно, те не засягат кръвообръщението, защото се приемат по около 2 калории на минута. Храносмилането на протеините и на мазнините е още по-забавено. Разтворимите фибри, когато са извлечени от храна или хранителни добавки, също значително забавят храносмилането и спомагат за нормализиране на кръвната захар.

Излишната захар, която не е изразходвана от тялото, се складира и спомага за увеличаване на мазнините. Този феномен води много често до инсулинова резистентност, наричана Синдром Х или метаболитен синдром, предшестващ фактор за диабет тип 2, защото инсулинът губи своята ефикасност с всеки килограм мазнина в излишък. Инсулинова резистентност води до затлъстяване, високо кръвно налягане, сърдечносъдови проблеми, възпалителни болести и много други инфекции. Над една трета от възрастните и много от децата в Северна Америка имат признаци на инсулинова резистентност. Ключът към успеха за превенция и лечение на проблема е във възвръщането на чувствителността към инсулина и стабилизарането на стойностите на кръвната захар.

Увеличете консумацията на комплексни въглехидрати, фибри и здравословни протеини, за да предотвратите резките покачвания и спадове на кръвната захар и да дадете почивка на организма си.

С успех се прилагат и природни средства за превенция на инсулиновата резистентност и диабета.

 

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×

Cart