Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Правилното дъвчене на храната е важно за нейното усвояване и има доказани ползи за здравето и контрола на теглото. От яденето на бързи обороти може да имате печалба на време, но в дългосрочен план нещата хич няма да бъдат розови. Спестеното време ще изгубите в упражнения по фитнес залите или спазването на диети. И причината за това е, че защото сте омели набързо, но и със сигурност сте хапнали повече от необходимото.

Когато набързо изсипете като лавина храната в стомаха си, рецепторите нямат време, за да сигнализират, че вече сте сити. А  вие вече поглъщата втората порция и продължавате да ядете на големи хапки, които преглъщате с труд, защото не са сдъвкани.

Неправилното сдъвкване на храната води до непълно усвояване на хранителните вещества, което обезсмисля процеса на хранене. При старателното и бавно дъвчене ефектът е обратен: стомахът получава информация, че идва храна за обработка и се подготвя за действие. Ето защо специалисти препоръчват: всяка хапка да се сдъвква до еднородна маса по 32 пъти (колкото са зъбите), яжте малки хапки, не слагайте в устата си друга хапка, докато не сте преглътнали предишната, пийте вода след като сте преглътнали, не се разсейвайте.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart