Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

За съжаление емоционалното преяждане е причина 95% от диетите да се провалят.!

Как да разберете дали страдате от емоционален глад?

Вижте 12-те типа емоционален глад, които карат хората да преяждат. Когато преглеждате списъка, задайте си въпроса колко от тях се отнасят до Вас и Вашия живот.

Ако използвате храната по който и да е от посочените по-долу начини, това ще ви покаже, че емоционалното хранене е истинската причина за излишните килограми.

Тип 1: Храната: залагалка за възрастни

Ако чувствате истински глад , когато сте ядосани, депресирани, разтревожени, отегчени или самотени, Вие използвате храната, за да притъпите болката, която тези емоции причиняват.

Тип 2: Вдъхвам си увереност като се тъпча

Ако реагирате чрез чувство на глад, когато другите ви надприказват, имат преимущество над Вас, подценяват Ви или Ви приемат за даденост, Вие ядете, за да избегнете конфронтация.

Тип 3: Моят единствен верен приятел

Ако огладнявате, когато има напрежение във Вашите взаимоотношения с близките, Вие ядете, за да избегнете болката от отхвърляне или гнева.

Тип 4: Когато дъвча, не чувам вътрешния си критикуващ глас

Ако имате навика да сте супер критичен към себе си, ако сами си слагате етикет „глупак”, „мързеливец” или „загубеняк”, Ви ядете, за да натъпчете омразното си Аз.

Тип 5: Нямам любов, но имам храна

Ако чувството за глад се активира, защото интимните Ви връзки не задоволяват някои основни потребности като доверие или сигурност, Вие използвате храната, за да запълните празнината.
Тип 6: Храната не може да запълни липсващите парчета в моето минало

Ако ядете, за да компенсирате лишенията, които сте изпитвали като дете, Вие ядете, за да забравите миналото си.

 

Тип 7: Не ми казвай какво да ям

Ако ядете, за да изтъкнете своята независимост, защото не желаете някой да Ви казва какво да правите, Вашето хранене е проява на бунт.

Тип 8: Твърде съм зает с ядене, за да поемам рискове

Ако апетитът Ви се изостря, когато сте изправени пред нови предизвикателства, ако използвате храната, за да избегнете изправянето пред теста – то Вие ядете, за да се предпазите от страха от провала.

Тип 9: Влюбена ли? По-добре шоколад!

Ако се тъпчете, за да натрупате наднормено тегло, така че никой да не Ви желае или като се криете от интимна среща, то Вие ядете, за да се предпазите от прекалено сближаване.

Тип 10: Използвам тялото си като бойно поле

Жертвите на емоционалното хранене често ядат, за да отмъстят на тези, които са ги наранили, често в далечното минало. Те използват тялото си като бойно поле, за да изразходят стария си яд. Ако го правите, то Вие ядете, за да си отмъстите или за да контролирате гнева.

Тип 11: Аз няма да порасна

Ако ядете, за да се чувствате безгрижен, като дете, то Вие се пазите от изправянето срещу предизвикателствата на порастването.

Тип 12: Аз тайно се страхувам да бъда слаб

Ако преяждате, защото се страхувате да отслабнете, съзнателно или не, Вие избягвате страха от промяна.

Емоционалният глад е реалност. Той е част от живота на всички ни. Ако се обърнете към нещата, които ви карат да се чувствате емоционално гладни, имате шанса да живеете пълноценно. Но ако ядете по всяко време, когато се чувствате емоционално гладени, то ще изпуснете възможността от задоволяване на потребностите си и Вашият емоционален глад ще продължи да расте наред с талията Ви.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart