Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Пица, чипс или солети… С какво се храни вашето 14-15-годишно хлапе? В забързаното ежедневие няма време за гозбите на баба. За съжаление обаче всички тези храни са изключително богати на сол. Проучвания на американски изследователи показват обаче, че колкото по-малко сол приемат тийнейджърите толкова по-малко е опасността да развият сърдечно-съдови заболявания като пораснат.
Изследването е направено в университет в Калифорния (САЩ). Учените са подложили на тестове 4300 доброволци на възраст между 11 и 19 години, разделени в две групи. Храната на първата е била обезсолена, а втората група е приемала обичайното количество сол. “Младежите често ядат пица, а тя е един от основните източници на сол в храната”, казва д-р Кристен Доминго, ръководител на проекта. Проучванията показали, че при групата, която намалила консумацията на сол, рискът от сърдечно-съдови заболявания в по-зряла възраст паднал с 12-14%. “Младежите не се замислят какво ще се случи с тях на 50 – 60 години. Работа на техните родители е да ги предпазят. Инфарктът е едно от най-често срещаните сърдечно-съдови заболявания. Ако може да го предотвратим с намалената консумация на сол, то майките и татковците трябва да се замислят каква храна предлагат на децата си. Те могат да им помогнат като им осигурят здравословен начин на живот – подходяща храна, спорт, витамини, минерали и хранителни добавки, така че да не съжаляват в бъдещи”, допълва д-р Доминго.
Готварската сол е лесноразтворима във вода и бързо се резорбира в организма. Тя все пак тя е необходима за човешкия организъм. Смята се, че около 3 г дневно е количеството нужно за всеки човек.

Ревита
Ви препоръчва:

Боровинка (и бъз), 200 mg

Иглика масло, 1 300 mg

Глог (плод), 510 mg

Здраво сърце, 600 mg

Здраво сърце плюс, 1 000 mg

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart