Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Кофеин

За съжаление, не съществува вълшебно хапче за повишаване на умствените способности, но съществуват определени субстанции, които имат способността да подобряват концентрацията и общия тонус на организма. Такава субстанция е кофеинът, който се съдържа в кафето, шоколада и енергийните напитки. Кофеинът е своеобразен енергиен стимулант с мощен ободряващ ефект. Той стимулира временно интелектуалните способности и повишава сетивната чувствителност и настроението. С кофеина обаче трябва да се внимава. Прекаляването с кофеин може да предизвика мигрена, чувство за нервност и смущения на съня.

Aвокадо и пълнозърнести храни

Авокадото и пълнозърнестите храни са лесен и вкусен начин за подхранване на мозъчните клетки. Пълнозърнестите храни са богат източник на хранителни влакна и витамин Е, а авокадото съдържа мононаситени мазнини, които са полезни за циркулацията на кръвта. Редовната консумация на авокадо и пълнозърнести храни значително понижава риска от сърдечно-съдови заболявания.

Захар

Захарта е като гориво за мозъка – но не обикновената готварска захар, а гликозата, която тялото получава от храната, която ядем. Една чаша подсладена напитка може да осигури временно подобрение на паметта и умствените способности. Тъй като подсладените напитки са висококалорични, те трябва да се консумират в умерени количества.

Ядки и шоколад

Ядките и семената са богат източник на витамин E, който е силен антиоксидант, понижаващ риска от когнитивни нарушения, присъщи за хора в напреднала възраст. Черният шоколад също притежава мощни антиоксидантни свойства. Той съдържа натурални стимуланти, които засилват фокуса и концентрацията.

Боровинки

При клинични изследвания с лабораторни мишки е установено, че боровинките могат да подобрят когнитивните и моторните умения, да предпазят мозъка от оксидативен стрес и да подобрят симптомите на заболявания като болестта на Алцхаймер и деменция.

Риба

Омега-3 мастните киселини, които рибата съдържа, влияят положително на мозъка и когнитивните функции. Рибата намалява риска от деменция и инфаркт и играе важна роля за подобряване на паметта. Диетолозите препоръчват консумацията на риба поне 2 пъти седмично.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart