Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

Кофеин

За съжаление, не съществува вълшебно хапче за повишаване на умствените способности, но съществуват определени субстанции, които имат способността да подобряват концентрацията и общия тонус на организма. Такава субстанция е кофеинът, който се съдържа в кафето, шоколада и енергийните напитки. Кофеинът е своеобразен енергиен стимулант с мощен ободряващ ефект. Той стимулира временно интелектуалните способности и повишава сетивната чувствителност и настроението. С кофеина обаче трябва да се внимава. Прекаляването с кофеин може да предизвика мигрена, чувство за нервност и смущения на съня.

Aвокадо и пълнозърнести храни

Авокадото и пълнозърнестите храни са лесен и вкусен начин за подхранване на мозъчните клетки. Пълнозърнестите храни са богат източник на хранителни влакна и витамин Е, а авокадото съдържа мононаситени мазнини, които са полезни за циркулацията на кръвта. Редовната консумация на авокадо и пълнозърнести храни значително понижава риска от сърдечно-съдови заболявания.

Захар

Захарта е като гориво за мозъка – но не обикновената готварска захар, а гликозата, която тялото получава от храната, която ядем. Една чаша подсладена напитка може да осигури временно подобрение на паметта и умствените способности. Тъй като подсладените напитки са висококалорични, те трябва да се консумират в умерени количества.

Ядки и шоколад

Ядките и семената са богат източник на витамин E, който е силен антиоксидант, понижаващ риска от когнитивни нарушения, присъщи за хора в напреднала възраст. Черният шоколад също притежава мощни антиоксидантни свойства. Той съдържа натурални стимуланти, които засилват фокуса и концентрацията.

Боровинки

При клинични изследвания с лабораторни мишки е установено, че боровинките могат да подобрят когнитивните и моторните умения, да предпазят мозъка от оксидативен стрес и да подобрят симптомите на заболявания като болестта на Алцхаймер и деменция.

Риба

Омега-3 мастните киселини, които рибата съдържа, влияят положително на мозъка и когнитивните функции. Рибата намалява риска от деменция и инфаркт и играе важна роля за подобряване на паметта. Диетолозите препоръчват консумацията на риба поне 2 пъти седмично.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart