Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание

Макар че живеем във време, в което приемането на лекарства е навик, все повече хора започват да осъзнават, че храната е най-доброто лекарство. При 90% от всички хронични и дегенеративни заболявания, непълноценното хранене е или пряк фактор, или фактор с особено значение. Това важи особено за диабет тип 2. При всеки един от стадиите на диабет тип 2 може да се повлияе благоприятно чрез няколко хитри хранителни навика. Колкото по-рано се придобият, толкова по-големи ползи за здравето ще донесат.

„Рецептата” е проста:

Чрез няколко прости промени в хранителните навици на пациента с диабет тип 2, всички метаболитни функции, включително производството на инсулин от тялото, се нормализират.

Ето кратката версия:

Избягвайте консумирането на храни и напитки, които вдигат кръвната захар и предизвикват инсулинова реакция (захарни изделия, газирани напитки, сокове, плюс рафинирани въглехидрати като хляб, печени изделия, паста, чипсове и готови зърнени продукти като зърнени закуски). Прекаляването с тези храни може да причини диабет тип 2 и дори малки количества могат да влошат състоянието.

Започнете да консумирате повече от храните, които лекуват пораженията, които инсулиновата резистентност и диабетът са причинили на вашето тяло. Направете това като превърнете храненето си в противовъзпалителна диета, тъй като възпалението е едно от последствита при диабета (възпалението унищожава бета клетките, които произвеждат инсулин в панкреаса). Старайте се да включите достатъчно от суперхраните против диабет.

Топ 5 храни при диабет! Доказано ефикасни с научно проучване!

 

 

1. Екстра върджин зехтин

Ако страдате от диабет или сте в преддиабетно състояние, контролирането на кръвната захар има голямо значение затова как се чувствате- а това удивително мононенаситено олио може наистина да спомогне. Според научно изследване хората, които приемат зехтин и ядки, имат значително по-ниски нива на кръвната захар, в сравнение с тези, които спазват бедна на мазнини диета.
Благодарение на мощния антиоксидант олеокантал (отговорен за силния пиперлив вкус на свежо пресования зехтин), зехтинът облекчава възпалението, причинено от диабета. За съжаление, зехтинът от супермаркета може да не е достатъчно мощен. Опитайте се да намерите свежо пресован зехтин от местна ферма или от магазин за здравословни храни.

2.Тихоокеанска дива сьомга

През 2010 изследователи от Калифорнийският университет откриха, че омега 3 мастни киселини EPAи DHA, съдържащи се в студеноводната риба, подобряват инсулиновата чувствителност и облекчават възпалението.

75 % от фаталните случаи при диабет са причинени от сърдечен пристъп или удар.

Тогава е разбираемо защо профилактиката и лечението на сърдечно-съдовите заболявания са от особена важност, ако страдате от диабет-ето защо омега 3, извлечена от риба, е суперхрана против диабет. Трябва да консумирате 2-3 порции на седмица, но се уверете, че рибата е дива и избягвайте отгледаните във ферми риби.

3. Лук

Лукът е един от хранителните продукти, които са най-богати на минерала хром, съдържащ се в малки количества в организма. Хромът има мощно положително действие върху нивата на кръвната захар. Проучванията показват, че хромът спомага на тялото да използва инсулина по-ефективно, поддържа стабилни нива на кръвната захар и намалява необходимостта от лекарства за диабет. Според изследване дефицитът на хром и диабетът често вървят ръка за ръка. Симптомите при дефицит на хром приличат на тези при преддиабетно състояние (нивата на глюкозата, инсулина, триглицеридите, холестерола са извън нормите).

4. Канела

Най-вероятно имате канела в шкафчето си за подправки и най-вероятно не знаете, че е лекарство. Констатирано е, че канелата намалява нивата на кръвната захар при страдащите от диабет тип 2 и дори повишава количеството инсулин, произвеждано от тялото. Старайте се да добавяте канела на сладкишите, които ядете, за да предотвратите рязък скок на кръвната захар.

5.Ядки

Тези малки врагове на диабета са пълни със здравословни мазнини, витамини и минерали. Ако сте в преддиабетно състояние или искате да избегнете диабет тип 2, консумирането на ядки ще понижи риска. Ако вече имате диабет, то ядките ще спомогнат да контролирате кръвната захар и теглото си. Бадемите са особено полезни, защото са богати на протеини и антиоксиданти, а има нисък гликемичен индекс.

Ядките съдържат мононенаситени мастни киселини, които повлияват на инсулиновата резистентност. Помните за връзката диабет-сърдечно заболяване? Ядките са друго оръжие срещу сърдечно-съдови заболявания и проучване констатира, че ежедневна консумация на ядки намалява риска от сърдечно заболяване с 35%.
Най-добрият начин за консумиране на ядки е като ги накиснете за една нощ, за да освободите ензимните инхибитори. Шепа ядки се оставят в купичка с вода за през нощта, а на сутринта изхвърляте водата и ядките са готови за консумиране.

Вашият коментар

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

×
×

Cart