Search
Филтрирай по...
Филтриране по тип съдържание
Продукти
Статии
Новини

рибата и морските продукти са богати на цинкЦинкът явно участва в контрола на възпаленията, който се счита за една от основните причини, стоящи зад появата на много заболявания. Но лошата диета и неспособността на организма да усвоява цинка с напредването на възрастта често води до дефицит на този минерал, твърдят учени от Университета на щата Орегон, цитирани от Ройтерс. Може би  именно дефицитът на цинк в тялото отключва различни хронични заболявания, от които човек страда с напредването на възрастта – рак, сърдечни болести, автоимунни заболявания, диабет.

Този дефицит води до увреждане на ДНК и системни възпаления, които се свързват с развитието на повечето хронични дегенеративни заболявания. На този етап обаче няма пълни измервания на това въздействие. Също така не са точно дефинирани и щетите, нанасяни от него. Учените препоръчват хората в напреднала възраст да приемат хранителна добавка, осигуряваща допълнителен прием на 10-11 мг цинк на ден. Препоръчителната дневна доза е 15 мг. Не бива да се приема обаче повече от 40 мг цинк, защото високите му нива възпрепятстват усвояването на други хранителни вещества като например желязо и мед и могат да увредят здравето.

Вашият коментар

Център за поверителност

    Necessary

    Advertising

    Analytics

    Other

    ×

    Cart